خبرگزاری کار ایران

ایمن سازی گاوداری های سنتی و روستایی خوزستان علیه لمپی اسکین

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۴۸

سرپرست دامپزشکی استان خوزستان از پایان فاز دوم طرح واکسیناسیون لمپی اسکین خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ناصر عسکری فرد افزود: این طرح با برنامه ریزیِ انجام شده در دفتر تخصصی اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان به مدت ۳۰ روز کاری به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در این طرح که با مشارکت بخش خصوصی دامپزشکی صورت گرفت بیش از ۲۶۲ هزار رأس دام سنگین واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان خوزستان فاز دوم ایمن سازی دام های سنگین را با توان بخش خصوصی و بخش دولتی بصورت کاملا رایگان انجام داد.

عسکری فرد، سم پاشی بدن و جایگاه دام را از دیگر راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین عنوان و اضافه کرد: ضدعفونی و رعایت بهداشت جایگاه دام، قرنطینه و محدودیت تردد از دیگر راه های کنترل و پیشگیری این بیماری است.

وی ادامه داد: انتشار این بیماری در جمعیت دام سنگین به سرعت صورت گرفته و با ضرر و زیان اقتصادی بالا همراه است.

عسکری فرد در پایان گفت: تنها واکسیناسیون برای پیشگیری این بیماری کافی نیست و دامداران بایستی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی از جمله مبارزه با ناقلین بیماری ، عدم جابجائی دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی و تهیه علوفه از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی ، از بروز و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز