خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صمت استان مطرح کرد؛

دستاوردهای مثبت اقتصادی خراسان رضوی در یک سال اخیر قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۵۰۱

رئیس خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان ویترین اقتصاد استان شناخته می‌شود و اگر رشد اقتصادی استان بالاست و نرخ بیکاری در کشور، کمترین، نشان از موفقیت این مجموعه دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، فیروز ابراهیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» با اشاره به حضور غرفه‌های متعدد از استان‌ها و کشورهای مختلف، اظهارکرد: این حضور پررنگ و سطح بالای مشارکت شرکت‌ها از کشورهای گوناگون، نشان از سطح کیفی بالای نمایشگاه دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان «ویترین اقتصاد استان» شناخته می‌‎شود، گفت: قطعا نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» می‌تواند خروجی و آثار مثبت بسیاری را برای خراسان رضوی و مشهد داشته باشد.

ابراهیمی افزود: با وجود اینکه سال گذشته حوزه‌های اقتصادی مثل خدمات و کشاورزی، رشد منفی داشتند، خوشبختانه حوزه صنعت، با ۹.۵ درصد رشد، بالاترین رشد اقتصادی را در سال ۱۴۰۱ را داشت.

رئیس خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی تصریح کرد: بخش زیادی از این رشد اقتصادی، متاثر از برگزاری رویدادهایی چون این نمایشگاه‌ها است؛ در سه ماهه نخست سال جاری نیز رشد اقتصادی استان خراسان رضوی با ۴.۴ درصد رشد، جزو ۵ استان برتر کشور بوده است.

ابراهیمی با اشاره به نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی در استان خراسان رضوی که کمترین نرخ بیکاری در کشور است، گفت: همه این دستاوردها و آمار و ارقام نشان از این دارد که نمایشگاه بین‌المللی مشهد، ویترین اقتصاد استان، به عنوان یکی از حوزه‌های اثرگذار، نقش خود را به بهترین شکل در توسعه اقتصادی خراسان رضوی ایفا کرده است.

جایگاه استان خراسان در عرصه فولاد قابل توجه است

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی سطح کیفی نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در عرصه فولاد، نمایشگاه مشهد نشان داده که کشور و استان در جایگاه بسیار خوبی ایستاده ولی هنوز عرصه برای پیشرفت وجود دارد.

مسعود میرزایی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین اولویت‌های خود را ورود به عرصه صنایع معدنی و فولادی گذاشته، اظهارکرد: از یکسو، فناوران نخبه‌ای در این عرصه داریم و از سوی دیگر، منابع طبیعی بسیار که می‌توانیم با دیپلماسی فناوری از آنها بهره گرفت.

وی گفت: در نشست‌های مختلفی که با نمایندگان کشورهای همسایه و منطقه در پارک علم و فناوری برگزار می‌کنیم، تاکید شده که پارک استان آماده اییجاد مرکز مبادلات فناوری در این کشورهاست.

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی سطح کیفی نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در عرصه فولاد، نمایشگاه مشهد نشان داده که کشور و استان در جایگاه بسیار خوبی ایستاده ولی هنوز عرصه برای پیشرفت وجود دارد.

میرزایی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی با تاسیس پردیس فناوری صنایع معدنی در منطقه خواف، با سرعت بالایی رسوخ فناوری در عرصه‌های فولادی و صنایع معدنی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: قطعا اتفاقات خوبی در آینده نزدیک در حوزه صادرات فناوری و دیپلماسی فناری در عرصه فولاد و صنایع معدنی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز