خبرگزاری کار ایران

نیروگاه بیوگازسوز مشهد به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی الگو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۵۹

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پروژه نیروگاه بیوگازسوز پسماند به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی الگوی سرمایه‌گذاری مناسبی برای کل کشور است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان در این خصوص افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" نام گذاری شده، همگان می دانند تحقق این شعار نیاز به حساسیت برنامه محورانه و کاربردی همه دستگاه‌ها دارد.

وی تاکید کرد: شاخصه اصلی برای مقاوم ساختن کشور در مقابل تلاطمات داخلی و خارجی، به‌ویژه تحریم‌ها، تقویت اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری زاییده از درون، یا به عبارت دیگر، همان اقتصاد دانش‌بنیان است که در آن، دانش و فناوری، حرف اول را می‌زند و ارزش افزوده اصلی در محصولات تولیدی، نه به واسطه خطوط تولید و ماشین‌آلات، بلکه به واسطه فناوری و دانش نخبگانی ایجاد شده در آن صنعت است.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه اکوسیستم نوآوری و دانش‌بنیان در شهر مشهد انجام شده و کماکان یکی از چالش‌های اصلی در این اکوسیستم، تجاری‌‌سازی محصولات دانش‌بنیان از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

دبیریان افزود: در این راستا قرارداد نیروگاه بیوگازسوز به عنوان یکی از سیاست های شاخص شورای ششم و از اهداف کلان مدیریت شهری در راستای کاهش آلایندگی های محیط زیست شهری، تعریف و با استفاده از رویکرد اقتصاد چرخشی و نگاه هم زمان به تحقق منافع بخش خصوصی و منافع عمومی برای اولین بار در کشور و با سرمایه گذاری صددرصد بخش خصوصی منعقد شد.

وی گفت: این قرارداد در حوزه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و تحت نظارت کمیسیون اقتصادی شورا منعقد شد و امیدوارم پروژه نیروگاه بیوگازسوز به عنوان یکی از پروژه های منحصر به فرد و پیشتاز در حوزه ی پسماند به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی، الگوی سرمایه‌گذاری مناسبی برای کل کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز