خبرگزاری کار ایران

احداث پارک کودک و سلامت طی سال جاری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۲۸۲

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‎های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف است، نسبت به شروع عملیات اجرایی احداث پروژه پارک کودک و سلامت در سال ۱۴۰۱ اقدام و گزارش پیشرفت پروژه را به صورت سه ماهه به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان در گفت و گویی با بیان اینکه پارک‌های موضوعی، حوزه‌ای جذاب و فرصتی ارزشمند برای تقویت نشاط، شادابی و امیدآفرینی در بین شهروندان محسوب می‌شوند، اظهارکرد: اگر از میزان اهمیت پارک ها در رشد کودکان و زمانی که کودک در پارک به شادی و تفریح مشغول است آگاه باشیم، آنگاه با ایجاد فضاهای بازی و سرگرمی ویژه کودکان، می‌توان در راستای غنی‌بخشی به اوقات فراغت آنها گام برداشت.

وی افزود: براساس همین اهمیت بود که تهیه طرح «ایجاد سایت‌ها و پارک‌های موضوعی کودک و طبیعت»، به عنوان یکی از انواع پارک‌های موضوعی، در دستورکار شورای شهر قرار گرفت و خوشبختانه در جلسه اخیر نیز با رای اعضاء، به تصویب رسید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس این مصوبه، شهرداری باید در راستای سیاست‌گذاری شورای ششم و به منظور بسترسازی فعالیت کودکان، نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی در بوستان‌های سطح شهر جهت طراحی، ساخت، بهره‌برداری و نگهداری سایت‌ها و یا پارک‌های موضوعی کودک و طبیعت اقدام کند.

دبیریان با بیان اینکه این مطالعات باید الهام گرفته از ارتباط با عناصر طبیعی شامل درخت و بوته زار، حیوانات اهلی، پرندگان، حشرات، زمین بازی، وسایل طبیعی با حضور والدین و مربیان و به صورت امن باشد، تصریح‌کرد: براساس رویکرد نظارتی شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری، شهرداری مشهد مکلف است که ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن مصوبه مذکور، گزارش اقدامات را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی همچنین از تکلیف شهرداری برای شروع عملیات اجرایی احداث پروژه پارک کودک و سلامت در سال ۱۴۰۱ و ارائه گزارش پیشرفت پروژه به صورت ۳ ماهه به شورای اسلامی شهر مشهد خبرداد.

دبیریان با بیان اینکه رویکرد و نگاه شورای ششم، توجه ویژه به حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار به منظور عدالت‌بخشی و توسعه متوازن است، گفت: طبق این سیاست‌گذاری، اولویت اجرای این پروژه‌ها در حاشیه شهر مشهد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز