خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی هیأت دولت به گناباد/ پیشرفت ۹۵ درصدی فرودگاه شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۳۳

فرماندار گناباد گفت: ۲۶ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان اعتبار برای اجرای ۲۵ طرح از محل سفر هیئت دولت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا نصیری شب گذشته در نشست خبری که در محل سالن شهدای دولت فرمانداری گناباد برگزار شد اظهار‌داشت: شهر گناباد در حوزه مسکن چه در اجاره و چه در بحث خرید گران می باشد که به همین دلیل مسکن از اولویت های این شهرستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۳۱۴ نفر نفر متقاضی تایید نهایی نهضت ملی مسکن داریم که فرم جیم سبز دارند و حدود ۸۰۰ نفر نیز وجه خود را واریز کرده اند که برای بیش از ۲ هزار نفر زمین تامین شده و در نوقاب ۱۰ هکتار زمین در کمیسیون ۵ تایید شده است.

فرماندار گناباد گفت: ۲۰۰ هکتار زمین در جنب میدان بجستان داریم که ۲۰ هکتار شهرک کارآفرین و بخشی فضای سبز و حدود ۹۰ هکتار به زمین نهضت ملی مسکن یک طبقه ویلایی داده خواهد شد.

نصیری خاطر نشان کرد:در شهر کاخک و بیدخت بیش از نیاز متقاضیان زمین تامین شده است و فعال شدن بخش ساخت و ساز ، هر مسکن ۹۲ شغل را فعال می کند.

فرماندار گناباد در خصوص مشکلات کارخانه چینی این شهرستان و موضوع تعدیل ۳۰۰ نیرو اظهار داشت: کارخانه چینی ابر پروژه تولیدی گناباد بوده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند و در این ۱۷ سال این مجموعه را اداره کرده اند.

فرماندار گناباد در خصوص پیشرفت فرودگاه گناباد اظهارکرد: از بهمن ماه سال گذشته تا امروز در فرودگاه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم در حالی که کل بودجه عمرانی گناباد در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۷۴ میلیارد تومان است .

نصیری تصریح کرد: ۴۳۰۰ متر از دیوار فرودگاه باقی مانده که کل آن ۱۲ هزار متر بوده که ۵۴ میلیارد تومان هزینه برای آن در نظر گرفته اند.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی فرودگاه گناباد بیان کرد: چاه آب برای فضای سبز و گاز آن وصل شده و ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی برای آن خریداری و ژنراتور برق به شهرستان منتقل شده است.

فرماندار گناباد با اشاره به سوله قدیمی در این فرودگاه گفت: از این سوله برای ساختمان اداری و پلیس استفاده خواهد شد از سویی طی ۸ ماه گذشته ۱۱۸ هکتار به مساحت فرودگاه اضافه شده است.

فرماندار گناباد درباره مصوبات هیئت دولت برای گناباد اظهار داشت: تمامی مصوبات مدت اجرایی ۳ ساله دارد که بخشی از اعتبارات اختصاص یافته است.

نصیری خاطرنشان کرد: برای سال جاری ۲۶میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان برای ۲۵ طرح اعتبار از محل سفر هیئت دولت در نظر گرفته شده است. در سفر هیئت دولت ۱۶۲ طرح برای گناباد دیده شده که تا سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد.

فرماندار گناباد اعلام کرد: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد راه اندازی شهر دخت (شهر دختران) را در گناباد مطرح کرده ایم. در این طرح محلی برای بانوان در نظر گرفته می شود تا موضوعات ورزشی،فرهنگی و اقتصادی آنها پرداخته شود. با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته ساختمان مجتمع فرهنگی گناباد به این طرح اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز