خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری انجام شد؛

بهره برداری از اولین مرکز خیرساز نگهداری از معتادان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۶۶

نخستین مرکز اقامتی خیرساز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و جمعی از مسوولان استانی در اردوگاه شماره یک حسن آباد مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم بهره‌برداری از این مرکز گفت: امیدواریم بهره برداری از مرکز خیرساز، آغاز یک جریان برای گسترش این کار باشد.

وی با بیان این که طبق آیات قرآن هر کس یک فرد را احیا کند یک جامعه را احیا کرده است افزود: موضوع نجات معتادان در زمره همین کار است.

وی با بیان این که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را حل کند ادامه داد: رفع این آسیب‌ها با مردمی سازی ممکن است و خیران، بخش خصوصی، دولتی و مردم همه باید در کنار هم کمک کنیم این آسیبها جمع آوری شود.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در یک نظرسنجی که طی پنج سال در نیروی انتظامی انجام شد مقابله با اعتیاد در اولویت نخست مردم بوده است.

مومنی افزود: یک فرد معتاد چندین خانواده را درگیر می‌کند و اعتیاد یک مشکل فردی و اجتماعی است و ۵۵ درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است و حالا که بسترهای مختلف مقابله با اعتیاد فراهم شده است همه باید کمک کنیم تا این آسیب که منشا بسیاری از آسیبهای دیگر است به سامان برسد.

استاندار خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت: امیدواریم این مرکز، مسیری برای بازگشت افراد به مسیر زندگی طبیعی باشد و همه وظیفه داریم کمک کنیم افرادی که گرفتار اعتیاد شده اند به زندگی عادی برگردند.

یعقوبعلی نظری افزود: همچنین نسبت به جامعه وظیفه داریم نگذاریم افراد بیشتری دچار اعتیاد شوند و همه باید کمک کنیم شهر، عاری از وجود معتادان باشد و چهره شهر مشهد معنوی و پاک باشد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز گفت:یک نیکوکار برای ساخت این مرکز، با ظرفیت نگهداری ۳۰۰ نفر، ۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

محمدحسین صالحی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد هم در تامین زیر ساخت و محوطه سازی مشارکت کردند.

وی ادامه داد: توانمندسازی معتادان و پیشگیری از بازگشت آنها به چرخه اعتیاد از جمله کارهایی است که شروع شده است و تاکنون تعدادی از معتادان بهبود یافته به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی معرفی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز