خبرگزاری کار ایران

مشارکت ۱۵۰ درمانگاه بخش خصوصی برای درمان کرونا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۰۰۸

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵۰ درمانگاه بخش خصوصی در صورت مواجهه با موج ششم در مشهد برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مشارکت و همکاری دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ایوب توکلیان افزود: از این تعداد ۴۷ درمانگاه نسبت به انجام آزمایش سریع تشخیص کرونا(تست رپید) بر اساس نرخ مصوب اقدام می‌کنند و سایر مراکز نیز خدمات ویزیت را به بیماران ارائه خواهند داد. 

وی اضافه کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، بخش خصوصی در سطوح مختلف همکاری مستمر و مناسبی با دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد داشته است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران در صورت ابتلا به علایم مشکوک به کرونا به مراکز ارائه دهنده خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت منتخب، درمانگاه‌ها و مطب‌های عمومی در سطح شهر مراجعه و از رجوع مستقیم به بیمارستانها پرهیز کنند که امکانات این مراکز شامل پزشک و ویزیت اولیه و وسایل تشخیصی بوده و تمام پروتکل‌های درمانی به آنان ابلاغ شده است.

توکلیان افزود: در درمانگاه‌هایی که فضای محدودتری داشتند نیز فضای انتظار بیماران دارای علایم تنفسی جداسازی شده است و بر اساس تفاهمنامه منعقد شده به تمامی این مراکز ابلاغ شده است که در زمان بروز موج احتمالی از انجام غیر اورژانسی مانند خدمات دندان پزشکی پرهیز کنند تا از سرایت بیشتر بیماری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ۱۹ درمانگاه در مشهد نیز خدمات سطح ۲ و تخصصی را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهند که در این مراکز در شیفت‌های صبح و عصر پزشک متخصص عفونی،داخلی، اطفال و طب اورژانس بیمار را ویزیت می‌کنند و این درمانگاهها همچنین امکانات لازم برای انجام آزمایشهای اولیه برای تشخیص کرونا مثل رادیولوژی یا سی.تی.اسکن را دارا هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز