خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها مطرح کرد؛

ارزش افزوده یک بشکه زرشک بیشتر از نفت است/ بسته بندی مناسب با وجود عدم برخورداری از ماشین آلات به روز ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۱۵

رییس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها گفت: 50 میلیون متر مربع زمین قابل زراعت در کشور وجود دارد که فقط از نیمی از آن کشت می‌شود. درحالی که می‌توان از آن برای سرمایه گذاری صادراتی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی کریمی تفرشی رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی آل.ام.کا.تی و رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به سابقه 100 ساله صنایع غذایی گلها گفت:‌ برند گلها اولین برندی است که توانسته قدمت یک صد ساله از یونسکو را در ایران دریافت کند. این برند همچنین توانسته با تولید 500 SKU کالا بزرگترین تنوع سبد مواد غذایی و گواهی نامه‌های بین‌المللی در ایران را از آن خود کند و در تمامی استان‌های کشور نمایندگی فعال داشته باشد.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این هلدینگ عنوان کرد:‌ درگذشته فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت گلها به صورت غیرمتمرکز و پراکنده انجام می‌شد؛ ‌اما امروز با تاسیس یک موسسه خیریه با عنوان حامیان طاهره رضا علاوه بر متمرکز کردن این فعالیت‌ها، تمامی کارکنان در این خیریه عضو هستند.

کریمی تفرشی ادامه داد: برند هوفر از دیگر زیرمجموعه‌های این هلدینگ بزرگ است که در راستای شرکت در مزایده و مناقصه‌ها و تامین مواد اولیه سازمان‌ها فعالیت دارد.

وی تیستی را به عنوان یکی دیگر از برندهای تابعه این مجموعه معرفی کرد و گفت: در این مجموعه، برندهای صادراتی صنایع غذایی گلها تهیه و تدوین می‌شود. طراحی و رسالت این برند به طور ویژه به منظور صادرات بوده و به تازگی توانسته است در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ورود پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها ادامه داد: همچنین موسسه فرهنگی منتظرالمهدی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی آل.ام.کا.تی است که یکی از قدیمی‌ترین مراکز فرهنگی و جزو پنج هیئت قدیمی استان تهران به شمار می‌رود، در این مرکز علاوه بر مراسمات مذهبی، کلاس‌های آموزش در خانواده، قرآن و مسائل فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ پایگاه خبری ایونا ‌نیوز که از دیگر زیرمجموعه‌های این گروه صنعتی می‌باشد نیز تمامی اخبار بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی،‌ پزشکی و هنری منتشر می‌شود.

رئیس هلدینگ آل.ام.کا.تی میزان تولید خود را درسال 1401 مکفی اعلام کرد و افزود: متاسفانه نوسانات نرخ ارز و رکود شدید اقتصادی دست در دست هم داده و به عنوان موانعی سرراه تولید کنندگان قرار گرفتند. با این حال تلاش شده تا تولید ضربه نبیند و میزان آن نسبت به سال قبل کمتر نشود.

وی اظهار کرد: براساس آمارهای سازمان‌های ذیربط، گروه صنعتی آل.ام.کا.تی با بیش از 4 هزار پرسنل شاغل در این مجموعه،  53 درصد بازار رقابت را در اختیار دارد،‌ محصولات این شرکت اعم از نمک‌های تصفیه شده، انواع آردها، انواع ادویه و چاشنی‌ها، غلات، حبوبات، خشکبار، سبزیجات خشک و مخلوط، کنسروها، سوپ‌های نیمه آماده، مکمل‌ها پودر ژله‌ها، پودر کیک، خانواده رشته‌ها، خانواده کافی‌ها و...تولید و صادر می‌شود.

وی با اشاره به تحریم ها گفت: در حال حاضر برخی از کشورها درهای خود را روی صادرات ایران بسته‌اند؛ اما به این وجود محصولات این هلدینگ به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دبی، قطر، عمان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و به تازگی به کشور روسیه صادر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها با بیان اینکه در ایران محصولات همچون زعفران، گیاهان دارویی و سبزیجات معطر وجود دارد که بی نظیر است،‌ افزود: یک بشکه زرشک ایران ده‌ها برابر ارزش افزوده بیشتری نسبت به نفت دارد، این درحالی است که متاسفانه در کشور به این ظرفیت‌ها توجه نمی شود. حدود 50 میلیون متر مربع زمین قابل زراعت در کشور وجود دارد که فقط نیمی از آن کشت می‌شود. درصورتی که میتوان از آن برای سرمایه گذاری کشورهای منطقه استفاده کرد. چراکه بسیاری از محصولات ایران بی‌رغیب بوده و قابل رقابت با کشورهای دیگر است.

وی مشکلات موجود برای تولیدکنندگان را کمبود نقدینگی عنوان کرد.

وی عدم برخورداری از ماشین‌آلات به‌روز را یکی از موانع بزرگ رشد تولید در این صنف نام برد و گفت: این درحالی است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که شرکت‌ها خام فروشی نکنند و محصولات خود را با بسته بندی شیک به بازار عرضه نمایند. درصورتی که به دلیل عدم واردات ماشین آلات به روز مورد نیاز به دلیل تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارزی و کمبود نقدینگی مجبور به بهسازی ماشین آلات قدیمی هستیم؛ ‌بنابراین نمی‌توانیم بسته بندی‌های به روزی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت کمک خاصی به این هلدینگ نکرده، اظهار کرد: دولت باید موانع تولید را از سر راه تولیدکنندگان بخش خصوصی بردارد. در حال حاضر تسهیلات ارائه شده با تاخیر و مبلغ کم داده می شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در زمان شیوع بیماری کرونا این هلدینگ منتظر کمک دولت نبوده و تعدیل نیرو نداشته است.

وی در خصوص بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: از ابتدای سال 1400 به سمت دانش بنیان شدن حرکت کردیم و خوشبختانه تا امروز پیشرفت های خوبی نیز در این مورد داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز