خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت مطرح کرد:

برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۵/۵ میلیارد دلاری در میادین فهلیان/ به زودی صادر کننده تجهیزات سرچاهی خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۹۹

مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: مناطق نفت خیز جنوب اجازه دادیم که برای 5 سال آینده کالا سفارش داده شود یعنی این مجموعه‌ها باید آماده باشند که از این تجهیزات حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا محسن خجسته مهر در آیین رونمایی از تجهیزات سرچاهی با فشار کاری 15 هزار PSI برای اولین بار در کشور اظهار داشت: خوشبختانه شرکت وتکو ریسک نکرده و براساس دقیق ترین محاسبات کار خود را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ما 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام، گاز و میعانات در داخل زمین داریم افزود: از این میزان 159 میلیارد بشکه نفت، 34 تریلیون متر مکعب گاز است که تا رسیدن به 1200 میلیارد معادل بشکه نفت راه زیادی داریم باید برای 100 سال آینده برنامه بریزیم و تجهیزات بسازیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: از رقم 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام بخش قابل توجهی در مخازن فهلیان و خامی قرار دارد که در مقایسه با مخازن آسماری سخت و پیچیده است به عبارت دیگر امروز دوره تولید آسان نفت تمام شده و نیاز به تکنولوژی داریم بنابراین برای رسیدن به چشم انداز باید برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از مخازن فهلیان تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مخازن فهلیان عمیق هستند و 15 هزار فوت عمق داشته و فشار و دمای بالایی دارند گفت: این بدان معناست که مواد اولیه فلزی و غیرفلزی خاصی نیاز دارند بنابراین نیاز به محصولاتی داریم که در این پیچیدگی غلبه کند .

خجسته مهر تاکید کرد: امروز بهترین روش استفاده از محصولات دانش بنیان و فناورمحور است.

وی با بیان اینکه ما چند میدان مهم از جمله مخازن اهواز خامی، مارون خامی، گچساران خامی، بینک خامی و آقاجاری خامی داریم که بزرگ و قدیمی هستند خاطرنشان کرد: این میادین بخش قابل توجهی ذخایر هیدروکروبنی دارند که برنامه ریزی کردیم در آینده 5/5 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشیم و در صورت سرمایه گذاری در این میادین به وفور نیاز به محصولات دانش بنیان داریم نه تنها تجهیزات سرچاهی بلکه تجهیزات درون چاهی هم نیاز داریم که یک ظرفیت قابل توجهی توسط شرکت ملی نفت در معرض ساخت داخل قرار می گیرد و باید این آمادگی وجود داشته باشد که این محصولات استفاده کنیم.

وی گفت: مناطق نفت خیز جنوب اجازه دادیم که برای 5 سال آینده کالا سفارش داده شود یعنی این مجموعه‌ها باید آماده باشند که از این تجهیزات حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به زودی 14 قلم کالای استراتژی و راهبردی را اعلام می کنیم خاطرنشان کرد: آمادگی داریم پیشنهاد سازندگان برای ساخت اقلام راهبردی را بپذیریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه در خاورمیانه هیچ شرکتی اقدام به ساخت ولهد نکرده است افزود: تنها چند شرکت آمریکایی توان ساخت این تجهیزات را دارند و ساخت این تجهیزات توسط شرکت‌های ایرانی جلوه بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: ما به زودی آمادگی صادرات ولهد را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز