خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

رابطه با کنیا، نوید بخش فصلی جدیدی در توسعه اقتصادی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۷۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، روابط اقتصادی مردم فارس با کشورهای آفریقایی از جمله کنیا را دیرینه و خوب توصیف کرد و گفت: توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی این استان با کشور کنیا نوید بخش فصلی جدید در توسعه اقتصادی فارس خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی افزود: در سال‌های گذشته استان فارس به عنوان معین قاره آفریقا معرفی شد که به دنبال آن هیاتی از فارس به کشورهای کنیا، تانزانیا، اوگاندا و زنگبار در شرق آفریقا اعزام شدند و آنچه به طور مشترک می توانست در روابط تجاری طرفین دنبال شود بررسی شد که امروز این مساله در حال احیا است.

جاشوآ ایگوتا گاتیمو، دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی فارس در شیراز، روابط دو کشور ایران و کنیا را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: در قاره آفریقا تنها کشوری که مرکز نوآوری تکنولوژی ایران در آنجا مستقر است کشور کنیا است.

سفیر کنیا در ایران، با بیان اینکه کشورش در گذشته در شیراز کنسولگری داشته است گفت: با توجه به تعطیل بودن این کنسولگری، امروز در تلاشیم تا این کنسولگری را مجددا راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: این مرکز در قالب نمایشگاه دائمی است که تجار و بازرگانان می‌تواند محصولات خود را به طور دائم در این نمایشگاه بگذارند و با توجه به تبادلات بازرگانی که در آن انجام می‌شود می‌توان آنرا یک فرصت بسیار خوب برای دوکشور ایران و کنیا دانست.

سفیر کنیا در ایران بیان کرد: هم‌اینک ۲۰ شرکت ایرانی به شکل فعال در این مرکز حضور دارند که به دنبال این هستیم تا تعداد آنها بیشتر شوند چرا که این برای رابطه تجاری بین دو کشور مفید است.

ایگوتا گاتیمو گفت: سفیر ایران در نایروبی نقش مهمی در پیشرفت تبادلات تجاری داشته و در تلاش است تا یک نمایشگاه دائمی در نایروبی برای ارائه محصولات ساختمانی تولید ایران راه‌اندازی شود.

سفیر کنیا افزود: کشور کنیا از لحاظ کشاورزی نیز دارای زمین های بسیار غنی و آب فراوان است که ایران با تکنولوژی که دارد به راحتی می‌تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی گفت: همچنین از سرمایه گذاری ایرانیان در زمینه ساخت خانه‌های ارزان در کنیا نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز