خبرگزاری کار ایران

با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی فولاد مبارکه انجام شد؛

به بار نشستن پروژه زیست‌محیطی فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی در شهرهای همجوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۶۶۸

در ایام‌الله خجسته دهه فجر سال ۱۴۰۱، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان مبارکه و استان، پروژه احداث شبکه فاضلاب شهری شهر دیزیچه، یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در راستای تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت به بار نشست.

به گزارش ایلنا، مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری، یکی دیگر از پروژه‌های زیربنایی فولاد مبارکه در احداث شبکه فاضلاب شهری شهر دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه که سهم بسزایی در بهداشت شهری و پیشگیری از ورود پساب‌های شهری به رودخانه و سفره‌های آب زیرزمینی دارد، افتتاح شد.

حمیدرضا خسروانی‌پور با تأکید بر اینکه این پروژه در ادامه و تکمیل طرح‌های به بهره‌برداری رسیدۀ قبل بود، گفت: طبق توافق به‌عمل‌آمده، اجرای این پروژه در ابتدا با سهم ۶۰ درصدی فولاد مبارکه در تأمین اعتبار آغاز شد، اما درنهایت به‌دلیل عدم تأمین اعتبار از سوی مؤدیان طرف قرارداد (آبفای مبارکه و شورای اسلامی دیزیچه)، فولاد مبارکه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و با رویکرد ارزش‌آفرینی در جامعه به‌عنوان شهروندی مسئولیت‌پذیر، جهت تأمین صددرصدی اعتبار اقدام کرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این پروژه را بالغ‌بر ۱۰ میلیون یورو اعلام و اضافه کرد: فولاد مبارکه برای اجرای این پروژه که از سال ۱۳۹۸ آغاز گردید، با تحمل سختی‌های فنی اجرای پروژه و حل معارضات بسیار زیاد با همکاری حدود پنجاه شرکت، بالغ‌بر ۱۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای دیزیچه و زیباشهر و در مناطق صعب‌العبور و سنگی احداث کرد.

وی در تشریح اثربخشی این پروژه خاطرنشان کرد: فاضلاب دو شهر مذکور پس از جمع‌آوری از طریق دو ایستگاه پمپاژ به تصفیه‌خانه شهر مبارکه که در فاز اول با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه احداث گردیده بود منتقل می‌شود و در ادامه برای تصفیه نهایی به تصفیه‌خانه‌های صنعتی واقع در شرکت فولاد مبارکه که در دی‌ماه سال جاری با حضور معاون رئیس‌جمهوری افتتاح گردیده بود، انتقال می‌یابد و درنهایت در خطوط تولید فولاد مبارکه بازچرخانی می‌شود.

به بار نشستن پروژه زیست‌محیطی فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی در شهرهای هم‌جوار

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه در ادامه گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه فولاد مبارکه و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت اجرا شد و برخی از مزایای آن‌ها عبارت است از: بهره‌مندی حدود ۴۰ هزار خانوار ساکنان شهرهای هم‌جوار شرکت از شبکه بهداشتی فاضلاب؛ بهبود فرایندهای زیست‌محیطی و پیشگیری از ورود پساب‌های شهری به محیط‌زیست؛ پیشگیری از نفوذ پساب‌های خانگی به ساختمان‌ها و زمین‌های مسکونی شهرهای یادشده؛ استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب‌های جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی‌شده در بخش صنعت؛ استفاده از پساب‌های شهری تصفیه‌شده با هدف به صفر رساندن برداشت آب خام.

خسروانی‌پور با بیان اینکه فولاد مبارکه در حوزه بازچرخانی پساب‌های شهری و استفاده از آن‌ها در کشور پیشگام و الگوی دیگر صنایع است ادامه داد: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری در نوع خود در صنعت کم‌نظیر است.

وی تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده و همچنین انجام تغییرات و اصلاحات در خطوط تولید با تعریف تعداد زیادی پروژه در کمیته عالی آب فولاد مبارکه و همچنین تنظیم سند ره‌نگاشت، این شرکت به سمت استمرار تولید بدون نیاز به برداشت آب از رودخانه حرکت می‌کند.

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه از راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر زیباشهر و بهره‌مندی مردم این شهر از شبکه فاضلاب در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه‌ها، چهار شهرِ شهرستان مبارکه با ۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری مستقیم فولاد مبارکه، از شبکه فاضلاب برخوردار می‌شوند و مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از نبودن شبکه فاضلاب در شهرهای یادشده به‌طور کامل رفع خواهد شد.

خسروانی‌پور در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر شهرداری‌ها و شوراهای شهر و همچنین آبفای استان اصفهان مبنی بر سرمایه‌گذاری و مشارکت فولاد مبارکه در احداث شبکه فاضلاب سایر شهرهای شهرستان مبارکه، مطالعات فنی و مذاکره جهت کمک به احداث شبکه فاضلاب چند شهر دیگر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز