خبرگزاری کار ایران

خاطرات سیدشمس‌الدین مجابی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۶۱

کتاب خاطرات دکتر شمس الدین مجابی که یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب است، منتشر شد.

ایلنا: کتاب «خاطرات شمس الدین مجابی» تدوین خانم حکیمه امیری منتشر شد. این اثر که یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب است؛ به همت مرکز اسناد انقلابی در آبان ماه سال جاری چاپ و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش ایلنا، سید شمس‌الدین مجابی در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی به دنیا آمد. نزدیکی محل سکونت خانواده‌اش به میدان بهارستان، که در دهه‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ کانون فعالیت احزاب سیاسی و همچنین کانون تجمعات و فعالیت‌های سیاسی بود، از‌‌ همان سنین نوجوانی ایشان را به‌مسائل سیاسی علاقه‌مند کرد. استعداد و هوش سرشار ایشان موجب شد در سال ۱۳۳۸ رتبهٔ اول کنکور در رشتهٔ مهندسی راه و ساختمان دانشگاه پلی‌تکنیک(امیرکبیر) تهران را به‌دست آورد. او در دانشگاه با دانشجویان فعالی مانند دکتر عباس شیبانی و مهندس مرتضی حاجی‌زاده مقدم آشنا شد و به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.
مجابی در ابتدای دههٔ ۱۳۴۰ برای ادامهٔ تحصیل به فرانسه عزیمت کرده در دانشگاه سوربن به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۴۶ دکترای مهندسی خود را در زمینهٔ «کمانش ستون‌های بتون آرمه» اخذ کرد. وی در دوران تحصیل و پس از آن نیز که در فرانسه اقامت داشت. در ابتدا با عده‌ای از «دانشجویان مسلمان»، «دفتر اروپایی نهضت آزادی(دانا)» را تشکیل دادند و به فعالیت پرداختند. سپس با تشکیل سازمان مجاهدین خلق ایران به همکاری با این سازمان پرداخت.
پس از پیروزی انقلاب به تدریس در دانشگاه‌های داخل کشور پرداخت و با مسائل سیاسی و اجتماعی ایران پس از چهارده سال دوری از وطن آشنا شد.
این کتاب در ۸ فصل تنظیم گردیده است که عناوین فصول آن عبارتند از: فصل اول سال‌های نخست، فصل دوم اوضاع سیاسی ایران از۱۳۲۶تا۱۳۴۲، فصل سوم فرانسه، فصل چهارم با امام در نوفل لوشاتو، فصل پنجم بازگشت به ایران، فصل ششم پاریس از۱۳۵۹تا۱۳۶۱، فصل هفتم بازگشت به ایران در ۱۳۶۱و فصل پایانی شهادت فرزندان می‌باشد.
این کتاب در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و ۴۲۸ صفحه و به قیمت ۱۳۰.۰۰۰ریال در آبان ماه سال جاری روانه بازار نشرگردیده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن‌های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز