خبرگزاری کار ایران

نشست اضطراری روسای ستاد کل ارتش‌ کشورهای عربی خلیج‌فارس در ریاض

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۳۰۵

رؤسای ستاد کل ارتش کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در نشست فوق‌العاده‌ای، که به درخواست سعودی در ریاض برگزار شد، بر آمادگی نظامی با هرگونه «حملات تروریستی» تأکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روسای ستاد کل ارتش کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، روز گذشته به درخواست عربستان سعودی نشست فوق‌العاده‌ای در ریاض تشکیل دادند.

طبق بیانیه پایانی، اوضاع منطقه و تاثیرات آن بر امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

 روسای ستاد کل ارتش کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس همچنین به بررسی «حملات و تهدیدهای فزاینده اخیر علیه تاسیسات نفتی و امنیت دریانوردی» پرداختند و خاطرنشان کردند این حملات، «نقض آشکار و تهدید مستقیم امنیت کشورهای این شورا است».

مشارکت‌کنندگان در بیانیه پایانی این نشست، بر آمادگی نظامی نیروهای کشورهای‌شان برای مقابله با هرگونه تهدیدها و حملات تروریستی تأکید و اعلام کردند که هرگونه تجاوز به یکی از اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس تجاوز به تمامی کشورهای این شورا تلقی می‌شود.

مقامات ارشد نظامی شورای همکاری خلیج‌فارس همچنین حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن( وابسته به انصارالله) به تأسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان سعودی را «نقض آشکار امنیت و ثبات کشورهای عضو این شورا» عنوان کردند.

ارتش یمن، حدود سه هفته پیش تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو را هدف حملات پهپادی قرار داد.

در حالی‌که، آمریکا و عربستان سعودی در تلاشی مذبوحانه برای نادیده گرفتن توانمندی‌های نظامی انصارالله، ادعا می‌کنند ایران در حملات به آرامکو نقش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز