خبرگزاری کار ایران

رایزنی گرینبلات درباره سرنوشت فلسطین در سایه «معامله قرن»

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۵۳۶

نماینده آمریکا در روند صالح خاورمیانه با تأکید بر اینکه واشنگتن به دنبال جایگزین برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیست، از عدم تعیین زمان اعلام «معامله قرن» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در روند سازش خاورمیانه امروز- سه‌شنبه- ضمن خودداری از افشای جزئیات معامله قرن تأکید کرد که «دونالد ترامپ»،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز تصمیم نگرفته است که بعد سیاسی این معامله را پیش از انتخابات اسرائیل یا پس از آن یا حتی پس از تشکیل کابینه آینده رژیم صهیونیستی اعلام کند.

وی گفت: «آمریکا به تغییر نظام در فلسطین چشم ندوخته است، محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان،‌ رهبر فلسطینی‌هاست و ما امیدواریم که قادر به بازگشت به میز مذاکرات باشد». 

گرینبلات ابراز امیدواری کرد که مشارکت بین آمریکا و تشکیلات خودگردان ادامه داشته باشد و یا اینکه سرانجام بازسازی و احیا شود.

وی معتقد است که درگیری فلسطین و اسرائیل فقط از طریق مذاکرات مستقیم بین طرف‌های درگیر حل خواهد شد و آمریکا و اروپا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل درخواستی برای چگونگی حل این درگیری ندارند.

رویترز پیش از این به نقل از یک مقام دولت آمریکا اعلام کرده بود که دیدار «جرد کوشنر»، مشاور ارشد کاخ سفید از کشورهای اردن، عربستان،‌ مصر و مراکش با هدف نهایی کردن جزئیات طرح اقتصادی معامله قرن صورت گرفته است.

از سوی دیگر، ‌مقامات فلسطینی طرح صلح آمریکا را طرحی دیکته شده می‌دانند و محمود عباس آن را معامله ننگی توصیف کرده که پذیرش آن محال است. این در حالی است که اخیرا خبر تعلیق اجرای توافق‌های امنیتی بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز