خبرگزاری کار ایران

سیاستمدار مراکشی:

کوشنر با پرونده معامله قرن از رباط باج‌خواهی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۰۰

یکی از رهبران حزب «عدالت و توسعه» مراکش گفت که آمریکا سیاست تحریک و تهدید و سپس باج خواهی در برخورد با پرونده به اصطلاح معامه قرن را در پیش گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «عبدالعزیز أفتاتی»، از رهبران حزب «عدالت و توسعه» مراکش در واکنش به سفر «جرد کوشنر»، مشاور ارشد کاخ سفید به این کشور گفت: «مواضع مراکش در قبال مسأله فلسطین ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد».

وی تأکید کرد که برخی کشورهای عربی مواضع نامشخصی در قبال مسأله فلسطین اتخاذ می‌کنند اما در عین حال برخی کشورها نیز مواضع مشخص و روشنی در قبال طرح آمریکائی معامله قرن دارند.

افتاتی در همین راستا گفت: «آمریکا سیاست باج خواهی را در پیش گرفته است به ویژه اینکه مراکش تا کنون مواضع هم سو با واشنگتن در این زمینه نداشته است». 

وی تأکید کرد که مراکش پشت طرح به اصطلاح معامله قرن حرکت نخواهد کرد و تمام امور در عرصه واقعیت مشخص می¬شوند.

این رهبر حزب عدالت و توسعه مراکش خاطر نشان کرد  که فلسطینی ها با هر نوع اقدام بی ارزش مخالف بوده و برای آزادی خاک فلسطین با اشغالگران اسرائیلی مبارزه می کنند. 

روزنامه «الیوم ۲۴» مراکش نوشته بود که این دستپخت آمریکا بر جایگزینی حقوق مردم فلسطین با برخی منافع اقتصادی اصرار دارد و به همین دلیل واشنگتن سراغ مراکش آمده است.

جرد کوشنر هفته گذشته سفر به خاور میانه از سرزمین‌های اشغالی و اردن و مصر گرفته تا عربستان سعودی و مراکش را آغاز کرده است. 

کاخ سفید به صندوق سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای نوار غزه، کرانه باختری، مصر، اردن و لبنان در مقابل عملی شدن ابعاد سیاسی معامله قرن چشم دوخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز