خبرگزاری کار ایران

میخائیل گورباچف:

سیاست بازدارندگی اتمی، مسکو را در معرض خطر مدام قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۸۱

آخرین رئیس‌جمهوری شوروی گفت که نیاز مبرمی به شکل‌گیری تعهد استراتژیک میان روسیه و آمریکا بر سر بازدارندگی اتمی وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل گورباچف» آخرین رئیس‌جمهوری شوروی، در سرمقاله‌ای که در روزنامه «وال‌استریت ژورنال» منتشر شد، نوشت که نیاز مبرمی به شکل‌گیری تعهد استراتژیک میان روسیه و آمریکا بر سر بازدارندگی اتمی وجود دارد. 

گورباچوف گفت: «سیاست بازدارندگی براساس انباشت تسلیحات هسته‌ای نمی‌تواند جهان را از خبط‌های هسته‌ای یا تروریسم اتمی حراست کند. گئورگ شولتز، ویلیام پری و سم نان اخیرا نوشته‌اند که در نبود گفت‌وگوی معنادار و پیگیرانه احتمال وقوع این دو گزینه بیش از همیشه وجود دارد. با آن‌ها موافقم که روسیه و آمریکا باید تعهدی استراتژیک با یکدیگر شکل دهند.»

وی در ادامه افزود: «مطمئنم که سیاست بازدارندگی اتمی، در عوض حمایت از جهان، ما را در معرض خطر مدام قرار داده است. یادم هست که این بحث را با مارگارت تاچر هم داشتم. ما درباره بسیاری چیزها با یکدیگر بحث کردیم و اغلب به زمینه مشترکی می‌رسیدیم. اما درباره این قضیه وی تا آخرین لحظه اصرار داشت. تاچر فکر می‌کرد تسلیحات هسته‌ای جلوی جنگ جهانی سوم را می‌گیرد».

آخرین رئیس‌جمهوری شوروی در ادامه گفت: «با این حال، تسلیحات هسته‌ای مانند اسلحه‌ای هستند آویزان از دیوار در یک نمایشنامه؛ نمایشنامه‌ای که معلوم نیست چه کسی آن را نوشته و چه کسی بناست آن را اجرا کند. هیچ ایده‌ای از قصد و غرض نویسنده نمایش نیز نداریم. سلاح‌های هسته‌ای می‌توانند در اثر نقص فنی، اشتباه انسانی یا رایانه‌ای شلیک شوند. این آخری بیشتر از همه مرا می‌ترساند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز