خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس ترکیه و تظاهرکنندگان در روز جهانی زن

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۸۶

پلیس ترکیه علیه هزاران معترض که به مناسب روز جهانی زن به خیابان‌های استانبول آمده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، پلیس ترکیه علیه هزاران معترض که به مناسب روز جهانی زن به خیابان‌های استانبول آمده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد. دولت ترکیه روز گذشته -جمعه- هرگونه تجمع را ممنوع اعلام کرده بود.

اکثریت تظاهرکنندگان را زنان تشکیل می‌دادند. معترضان شامگاه گذشته در میدان تقسیم دست به تظاهرات زدند و صدها پلیس ضدشورش نیز با بستن راه آن‌ها مانع از پیشروی حرکت معترضان به سمت خیابان استقلال شدند که مملو از مراکز خرید است. 

شماری از تظاهرکنندگان اجازه یافتند در قالب گروهی کوچک در این بلوار دست به تظاهرات بزنند. 

معترضان تابلوهایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی چون «خیزش فمنیستی علیه خشونت مردانه و فقر» و «آزاد به دنیا آمده‌ام و آزاد زندگی خواهم کرد» نوشته شده بود. بسیاری از آنان لباس‌های بنفش به تن داشتند که نشان جنبش آزادی‌بخش زنان است. 

تظاهرکنندگان پیش از آن‌که دو صف از نیروهای پلیس محاصره‌شان کنند، فریاد می‌زدند: «ساکت نمی‌مانیم، نمی‌ترسیم، تمکین نمی‌کنیم». 

 تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس برای کنار زدن معترضان از سگ نیز استفاده کرده است. 

هنوز گزارشی درباره آسیب دیدن یا دستگیری احتمالی معترضان منتشر نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز