خبرگزاری کار ایران

به عنوان دومین رهبر عربی؛

محمود عباس به سوریه سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۸۶۵

یکی از رهبران جنبش فتح از سفر قریب الوقوع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه و دیدار با رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عزام الاحمد» از رهبران جنبش فتح اعلام کرد که «محمود عباس»  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به سوریه سفر کرده و با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد. 

احمد در مصاحبه با روزنامه «الوطن» سوریه گفت که دیدار عباس از دمشق هر زمانی ممکن است و به زودی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: «من امروز دیدار علنی از دمشق  داشته‌ام و این دیدار پنهانی نبوده است. پیش از من افرادی به صورت غیر آشکار و محرمانه به سوریه آمده‌اند». 

احمد که هم اکنون در دمشق حضور دارد، در مراسم افتتاح دفتر رادیو و تلویزیون فلسطین در این شهر شرکت کرده است. وی گفت که تلویزیون فلسطین صدای فلسطین در سوریه و صدای سوریه در فلسطین و صدای امت عرب خواهد بود.

این رهبر جنبش فتح معتقد است که اوضاع سوریه رو به بهبود است و گزینه‌های آن همچنان آشکار و قطب‌نمای آن به سمت فلسطین است. وی گفت که این موضوع نه تنها بر مسأله فلسطین، بلکه بر کل منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

اتحادیه عرب عضویت سوریه را از نوامبر سال ۲۰۱۱ به دنبال جنگ چندین ساله این کشور به حالت تعلیق درآورد و بسیاری از کشورهای عربی سفارت خود را در دمشق تعطیل کردند اما برخی از آنها از جمله امارات و بحرین اخیرا سفارتخانه‌هایشان را بازگشائی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز