خبرگزاری کار ایران

آتش بس در الحدیده اجرائی شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۰۵

توافق جدید آتش بس در الحدیده بین عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن و نیروهای انصارالله در راستای توافق سوئد از نیمه شب گذشته اجرائی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، یک مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت که آرامش از ساعت آغازین بامداد امروز- سه‌شنبه- بر شهر الحدیده حاکم شده است. 

این خبر کمتر از یک ساعت پس از درگیری‌های شدید بین دو طرف اعلام شد.

در همین راستا، ‌هر یک از طرفین جنگ اعلام کردند که به آتش‌بس در استان الحدیده واقع در غرب یمن و سواحل دریای سرخ پایبند خواهند بود.

«خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن پیش از این در توئیتی نوشته بود: «آتش‌بس در استان و شهر الحدیده، بنادر این شهر و مناطق الصلیف و راس عیسی رأس ساعت ۰۰:۰۰ روز ۱۸ دسامبر آغاز خواهد شد».

وی افزود که توافق آتش‌بس بنا به دستور «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن و بر اساس توافق سوئد عملی می‌شود.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله با اعلام خبر توقف عملیات نظامی در الحدیده و برقراری آرامش در تعز گفت: «تأکید می‌کنیم که به توافق استکهلم اعلام شده از سوی آنتونیو گوترش، ‌دبیر کل سازمان ملل متحد ‌پایبند هستیم». 

عبدالسلام نیز در توئیتی نوشت: «دوباره بر موضع خود در قبال تعیین زمان اعلام آتش‌بس در استان الحدیده از نیمه شب امشب تأکید می‌کنیم». 

وی در ادامه گفت: «نام سه نماینده انصارالله را به کمیته هماهنگ‌کننده سازمان ملل ارائه دادیم». 

توافق سوئد به تشکیل یک کمیته متشکل از طرفین جنگ به ریاست سازمان ملل تصریح کرده است که برای مثال شامل برخی اعضای دو طرف برای نظارت بر آتش‌بس می‌شود.

سازمان ملل از آغاز آتش‌بس جدید در الحدیده از بامداد سه‌شنبه خبر داد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌متحد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «کمیته هماهنگ‌کننده بازنشر،‌ کمیته مشترکی است که مسئول اجرای توافق آتش‌بس بوده و فعالیت خود را برای به ثمر رسیدن رایزنی‌های صلح سوئد  بلافاصله آغاز خواهد کرد».

سازمان ملل امیدوار است که توافق صلح الحدیده زمینه‌ساز پایان جنگ چهار ساله در یمن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز