خبرگزاری کار ایران

کشتار ده‌ها یمنی در ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌های استان الحدیده

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۳۷۸

ده‌ها نفر در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در اطراف شهر الحدیده واقع در غرب یمن کشته شده‌اند.

 به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، منابع پزشکی یمن اعلام کردند که ۱۷ نفر از جنبش انصارالله و ۱۲ نفر از نیروهای وفادار به دولت مستعفی،‌ کشته شده‌اند. 

برخی مسئولان وابسته به نیروهای دولتی تأکید کرده‌اند که پیشروی اندکی در دو جبهه شرق و جنوب الحدیده و بندر آن داشته‌اند.

به گزارش منابع نظامی،‌ این درگیری‌ها با حمایت نیروهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی در حملات هوائی انجام شده است. 

اطراف شهر الحدیده از روز پنجشنبه شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای وفادار به دولت مستعفی تحت حمایت ائتلاف سعودی و نیز جنبش انصارالله بوده است. 

بنا به گزارش منابع پزشکی و نظامی از همان ابتدای درگیری‌ها حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای هر دو جبهه کشته شده‌اند.

درگیری‌های شهر الحدیده موجب نگرانی سازمان‌های بشر دوستانه و پزشکی نسبت به سرنوشت غیرنظامیان و تأثیر آن بر مناطق دیگر در صورت توقف انتقال مواد غذائی و کمک‌های بشردوستانه از این شهر به سایر مناطق شده است. 

بیشتر کالاهای تجاری و کمک‌های بشر دوستانه به میلیون‌ها ساکن شهر از طریق بندر الحدیده صورت می‌گیرد که از سال ۲۰۱۴ در جنگ مسلحانه فرو رفته است. 

نیروهای دولتی در ماه ژوئن گذشته و قبل از تعلیق عملیات برای آغاز مذاکره با حمایت ائتلاف متجاوز با هدف تسلط بر بندر الحدیده حمله سنگینی به ساحل دریای سرخ انجام دادند. در نیمه سپتامبر گذشته پس از شکست تلاش‌های سیاسی درگیری‌ها بین دو طرف از سر گرفته شد. 

یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد جنگ بین جنبش انصارالله و نیروهای وفادار به دولت مستعفی بوده که با دخالت نظامی عربستان سعودی در رأس ائتلافی متجاوز در ماه مارس ۲۰۱۵ در حمایت از دولت مستعفی یمن و پس از تسلط انصار الله بر مناطق وسیعی از جمله صنعا و الحدیده و بندر استراتژیک آن شدت بیشتری پیدا کرد.

از زمان آغاز عملیات ائتلاف متجاوز، جنگ یمن بیش از ۱۰ هزار کشته بر جای گذاشته و بدترین بحران انسانی را رقم زده است.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز