خبرگزاری کار ایران

انتقاد قطر از عدم بررسی موضوع محاصره اقتصادی در نشست ریاض/ درخواست امیر کویت برای توقف حملات تبلیغاتی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۴۵۵

دوحه از بیانیه پایانی نشست شورای همکاری که در پایتخت عربستان سعودی برگزار شد،‌ به دلیل عدم بررسی موضوع محاصره اقتصادی قطر و راهکارهای حل آن انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «احمد الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه قطر در توئیتی از عدم طرح موضوع بحران خلیج‌فارس و محاصره اقتصادی دوحه  در نشست شورای همکاری انتقاد کرد و گفت: «این چه بیانیه پایانی است که در آن محاصره اقتصادی قطر و راهکارهای حل بحران موجود در آن بررسی نشده است».

وی افزود: «به که می‌خندید! این سطحی‌نگری و کنار گذاشتن مشکلاتی که شورا از آن رنج می‌برد، کافی است».

بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج‌فارس به صورت مستقیم به حل بحران خلیج‌فارس نپرداخت و فقط بر تمسک به شورای همکاری و اشتیاق به حفظ قدرت و وحدت اعضای آن تأکید کرد.

الرمیحی درباره کنفرانس مطبوعاتی «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان پس از نشست شورا گفت: «کنفرانس مطبوعاتی ناتوان الجبیر که تلاش داشت آنچه را در بیانیه پایانی مطرح کرد، در این کنفرانس به کرسی نشاند، پایان یافت». 

الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی مذکور درباره بحران موجود گفت: «مواضع عربستان کاملا مشخص و آشکار است».

وی افزوده بود که برادارن ما در قطر می‌دانند که باید برای بازگشت دوحه به عنوان یک عضو فعال شورای همکاری خلیج‌فارس چه اقدام‌هایی انجام دهند.

در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض سه نفر از سران کشوهای عضو شامل «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر، «سلطان قابوس بن سعید» پادشاه عمان و «خلیفه بن زاید» رئیس امارات غایب بودند.  نماینده قطری‌ها در این نشست «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه این کشور بود.

این نشست در بحبوحه بحران خلیج از نیمه سال ۲۰۱۷ و به دنبال محاصره اقتصادی قطر توسط کشورهای عربستان، ‌بحرین، امارات و مصر برگزار شده است.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در توئیتی نوشت: «بهتر بود امیر قطر درخواست‌های منصفانه را می‌پذیرفت و در نشست شورا شرکت می‌کرد». مقصود وی از درخواست، مقاصد کشورهای تحریم‌کننده قطر بود.

الرمیحی  در واکنش به اظهارات آل خلیفه گفت: «قطر خود، تصمیم می‌گیرد. ما در اجلاس کویت که  کشورهای تحریم‌کننده در آن غایب بودند،‌ حضور داشتیم». 

«شیخ صباح الأحمد الاصباح» امیر کویت به منظور فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حل بحران خلیج‌فارس به توقف حملات تبلیغاتی فرا خواند.

وی گفت: «این نشست بسیار مهم بود و ما را زیر یک سقف (شورای همکاری) جمع کرده است». 

امیر کویت در ادامه گفت: «ما از شرایط منطقه و چالش‌های پیش رو آگاه هستیم و مهم‌ترین خطری که با آن مواجه هستیم،‌ همین اختلافی است که بنیان کیان خلیج‌فارس را نشانه گرفته است».

شیخ صباح بر اهمیت «توقف حملات تبلیغاتی که از مرز اخلاق و ارزش‌های انسانی گذشته و بذر فتنه و اختلاف را در صفوف کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاشته است»، فرا خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز