خبرگزاری کار ایران

آمادگی امیر قطر برای هرگونه مذاکره به منظور حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۲۱۴

امیر قطر به همتای کویتی خود ابلاغ کرد که با برگزاری هرگونه مذاکره و نشستی جهت حل بحران شورای همکاری خلیج فارس موافق است.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای، «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، روز جمعه در پیامی به همتای کویتی خود «شیخ صباح الاحمد جابر الصباح»، اعلام کرده که با برگزاری هرگونه نشستی در جهت حل و فصل بحران خلیج‌فارس موافقت می‌کند.

منابع دیپلماتیک در خلیج‌فارس با اعلام این خبر، تصریح کردند پیام امیر قطر به همتای کویتی خود با این مضمون است که «با حضور در هرگونه نشستی، که در جهت حل و فصل اختلافات در میان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و ایجاد راهکارهایی برای حل بحران میان قطر و کشورهای تحریم‌کننده، موافقت می‌شود».

طبق اعلام این منابع، طرف قطری ابراز امیدواری کرده است که «صراحت، شفافیت، نبود دیکته‌ها و پیش‌شرط‌ها از عناصر اصلی نشست‌ها و دیدارها باشد»، همچنین مکانیزم جدیدی برای حل و فصل بحران‌هایی، که در نشست اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس در کویت «جهت دستیابی به ساختاری برای دور کردن مردم از نتایج اختلافات سیاسی بین رهبران و دولت‌ها» مطرح شد، ایجاد شود.

پیشتر منابع دیپلماتیک فاش کرده بودند که هدف کویت از برداشتن چنین گام‌هایی این است که زمام امور به دست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس باشد نه آمریکا یا دیگر کشورهای غربی .

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی از حدود یک سال پیش روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با قطر، به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز