خبرگزاری کار ایران

آکسیوس:

ترامپ در برابر سناریوی مهلکی در انتخابات ۲۰۲۰ قرار دارد/ تمام تحولات علیه جمهوری‌خواهان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۴۲

بسیاری از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره اگر گمان می‌کنند ریس‌جمهور از موضع قدرت نسبی در انتخابات سال ۲۰۲۰ ظاهر می‌شود، به خطا رفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «جیم فندهی» و «مایک آلن» دو روزنامه‌نگار آمریکائی با انتشار مقاله مشترکی در پایگاه خبری «آکسیوس» و با استناد به برخی عوامل کم و بیش پنهان تأکید کردند که تمام تحولات عمومی در صحنه سیاسی علیه «دونالد ترامپ» و حزب جمهوری‌خواه است.

این دو روزنامه نگار در ادامه سه مورد از عواملی که باید ترامپ و حزب جمهوری‌خواه را نگران کند،‌ ذکر کردند:

۱-نتایج انتخابات اخیر میان دوره‌ای کنگره به عنوان یک شاخص اصلی نگران‌کننده برای ترامپ مطرح شد،‌ زیرا او با چالش‌های فراوانی در ایالت‌های غربی و ایالت ویسکانسین مواجه است. ایالت‌های جنوبی نیز که تعداد فراوانی از ساکنان آن لاتین‌تبار هستند، تدریجا به حزب دموکرات گرایش پیدا می‌کنند. 

 ۲- رئیس‌جمهور و حزبش دو سال آینده با تحقیقاتی روبه‌رو هستند که مورد توجه افکار عمومی در آمریکا  قرار خواهد گرفت و توسط سه گروه مختلف و بسیار مهم به نمایندگی «رابرت مولر» بازرس ویژه، کنگره و فرماندار نیویورک انجام می‌شود. 

۳- دوره لازم برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی طولانی شده و شاید رکود در بدترین زمان ممکن برای ترامپ و به طور خاص در دوره رقابت انتخاباتی اتفاق افتد. 

استراتژی مرد شماره یک کاخ سفید 

این دو نویسنده معتقدند که ترامپ با استفاده از جمعیت مردمی اندکی قبل از انتخابات میان دوره‌ای برای رواج بیم و نگرانی از مهاجران و تغییر، حزبش را زندانی استراتژی مرد کاخ سفید کرده است. اما آمار و ارقام مردان کاخ سفید همچنان در تناقض با واقعیت است.

این تغییر جمعیت‌شناختی در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، جورجیا و تگزاس مشهود است؛ جایی که نتایج انتخابات به پیش بینی‌ها بسیار نزدیک بود و در بطن خود هشداری سخت برای ترامپ و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به همراه داشت. تمام این ایالت‌ها شاهد افزایش تعداد ساکنان لاتین هستند که بیشتر به دموکرات‌ها گرایش دارند.  

ترامپ احتمالا در سال ۲۰۲۰ در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان شکست می‌خورد. در نتیجه، مسیر ترامپ به سوی انتخابات پیش رو در بهترین حالت اضطراری به نظر می‌رسد. 

مشکلات پیچیده

موضوع تحقیقات درباره ادعاهای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته آمریکا نیز ترامپ را ناگزیر به ورود به این تحقیقات با تعداد کمی از دستیاران و یک تیم قانونی غیر متعارف برای مقابله با مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات‌ها به همراه بسیاری از محققان فدرال می‌کند. 

این دو روزنامه‌نگار به نقل از منابعی بدون ذکر نامشان،‌ گفتند که تحقیقگر ویژه به آنها اطلاع داده است که مجموعه فراوانی از شواهد و ادله درباره مشکلات پیچیده ترامپ در اختیار دارد.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز