خبرگزاری کار ایران

آمریکا از کمک ۲۳۰ میلیون دلاری به بازسازی سوریه منصرف شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۶۳۳

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، کمک ۲۳۰ میلیون دلاری برای بازسازی و تثبیت اوضاع سوریه در محل دیگری هزینه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه اعلام کرد، کمک ۲۳۰ میلیون دلاری برای بازسازی و تثبیت اوضاع سوریه در محل دیگری هزینه خواهد شد.

نائورت با این حال مدعی شد که چنین اقدامی به مثابه عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود در جنگ سوریه نیست.

وزارت خارجه آمریکا می گوید، واشنگتن توانسته است با کمک متحدان و شرکای خود ۳۰۰ میلیون دلار کمک برای بازسازی و تثبیت مناطقی که از گروه تروریستی داعش در شمال شرقی سوریه بازپس گرفته شده، جمع‌آوری کند، بنابراین کمک اختصاص‌یافته آمریکا برای اولویت‌های دیگر سیاست خارجی هزینه خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مارس این کمک را تعلیق کرده بود.

نائورت همچنین گفته است، تاکنون آمریکا هزینه‌های نظامی و مالی زیادی را (در سوریه) متحمل شده و حالا شرکای دیگر در حال تقبل چنین هزینه‌هایی هستند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، عربستان ۱۰۰ میلیون دلار و امارات متحده عربی نیز ۵۰ میلیون دلار برای هزینه بازسازی سوریه اختصاص داده‌اند.

هدر نائورت در خصوص سوریه گفت: «رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرده است که ما آماده‌ایم تا شکست کامل گروه داعش در سوریه بمانیم و همچنین بر مساله خروج ایران و نیروهای نیابتی‌اش از سوریه، متمرکز خواهیم بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز