خبرگزاری کار ایران

شرط واشنگتن برای موافقت با پیشنهاد مسکو درباره بازسازی سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۱۳

آمریکا در پاسخ به پیشنهاد روسیه برای مشارکت در بازسازی روسیه اعلام کرده است تنها در صورتی از این تلاش‌ها حمایت می‌کند که همزمان با چنین اقدامی، گام‌هایی مانند برگزاری انتخابات در سوریه زیر نظارت سازمان ملل برداشته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روسیه از طریق کانال محرمانه خود به فرماندهی ارتش آمریکا پیشنهاد کرده است که در بازسازی سوریه و همچنین بازگرداندن آوارگان سوری مشارکت کند.

طبق یادداشت مقام‌های دولتی آمریکا، طرح پیشنهادی «والری گراسیموف» رئیس ستاد ارتش روسیه در ۱۹ جولای به ژنرال «جوزف دانفورد» همتای آمریکایی‌اش ارائه شده است.

طبق این گزارش، آمریکایی‌ها از این طرح استقبال نکرده‌اند و در یادداشت مقام‌های آمریکایی آمده است که واشنگتن تنها در صورتی از این تلاش‌ها حمایت می‌کند که چنین اقدامی در چارچوب یک راه‌حل سیاسی برای جنگ  در سوریه باشد و گام‌هایی مانند برگزاری انتخابات زیر نظارت سازمان ملل را شامل شود.

آن‌گونه که در یادداشت مقام‌های آمریکایی آمده است، طرح پیشنهادی روسیه تصریح می‌کند سوریه فاقد تجهیزات، سوخت و مواد لازم و همچنین بودجه مورد نیاز برای بازسازی کشور و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان است.

این طرح پیشنهادی روسیه تنها شامل مناطق تحت کنترل دولت سوریه است.

دفتر ژنرال دانفورد از هرگونه اظهار نظر در خصوص مکاتبات فرماندهان نظامی دو کشور خودداری کرده و گفته است: «براساس توافقات قبلی، هر دو طرف توافق کرده‌اند که جزئیات مکاتبات آنها محرمانه باشد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز