خبرگزاری کار ایران

دعوت نتانیاهو از ترامپ برای شرکت در افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۳۹

نخست‌وزیر اسرائیل از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرد تا در مراسم افتتاحیه سفارت این کشور در قدس شرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با تقدیر از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اعلام زمان انتقال سفارت‌خانه این کشور به قدس، بار دیگر از وی خواست تا در مراسم افتتاحیه شرکت کند.

واشنگتن روز جمعه گذشته اعلام کرد که انتقال سفارت‌خانه این کشور از تل‌آویو به قدس در ماه می آینده و در روز نکبت انجام خواهد شد.

نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار یک پیام ویدئویی در این باره گفت که اعلام آمریکا مبنی بر زمان تغییر مکان سفارت پس از تصمیم تاریخی وی در دسامبر گذشته در این باره و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل لحظه‌ای بزرگ برای اسرائیل بود.

نتانیاهو در این باره گفت: « تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر مکان سفارت آمریکا به قدس در روز استقلال اسرائیل (روز نکبت) جشن این روز را لذت بخش‌تر کرده است.»

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه در این باره گفت: «از تو ممنونم رئیس‌جمهور ترامپ، از رهبری و دوستی قدرتمندانه تو ممنونم.»

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گذشته به کنگره اعلام کرد که سفارت‌خانه این کشور در قدس در ماه می همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز