خبرگزاری کار ایران

ایران؛ محور دیدارهای ترامپ در «داووس»

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۹۱

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدارهای خود در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، به موضوع ایران خواهد پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید، روز گذشته برنامه دیدارهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس را اعلام کرد.

بر این اساس، ترامپ، پنجشنبه پیش از سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، با «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا دیدار خواهد کرد.

ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی کنفرانسی مطبوعاتی با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت که محور رایزنی‌های ترامپ و می در این دیدار بر «درگیری‌ها در سوریه، موضع بی‌ثبات کننده ایران وخلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی» متمرکز خواهد بود.

از سوی دیگر، ژنرال مک‌مستر گفت که ترامپ همچنین در جریان گردهمایی داووس، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد که به گفته وی، در این دیدار «در مورد تلاش‌ها برای کاهش نفوذ ایران در خاورمیانه و راه‌های برقراری صلح پایدار» گفت‌وگو خواهد شد.

وی همچنین، جمعه با «پل کاگامه» رئیس‌جمهوری روندا دیدار می‌کند.

ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا طی ۲۰ سال گذشته است که در گردهمایی داووس شرکت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز