خبرگزاری کار ایران

نشست امنیتی در لبنان؛ عون قبل از دیدار با الحریری تصمیمی نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۸۴

رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد که همه رهبران سیاسی به درخواست‌ها برای آرام کردن اوضاع که ثبات امنیتی در کشور را تقویت می‌کند، پاسخ داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، امروز- دوشنبه- در نشستی امنیتی که در کاخ بعبدا برای بررسی پیامدهای استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست‌وزیری لبنان برگزار شد، تاکید کرد، همه رهبران سیاسی به درخواست‌ها برای آرام کردن اوضاع که باعث تقویت ثبات امنیتی و حفظ وحدت ملی می‌شود، پاسخ دادند.

«سلیم جریصاتی» وزیر دادگستری لبنان نیز که در این نشست حضور داشت،‌ عنوان کرد که میشل عون در نشست امنیتی بر ثبات امنیتی، مالی و اقتصادی تأکید کرده و آنها را «خط قرمز» نامیده است.

جریصاتی افزود، رئیس‌جمهوری لبنان همچنین خواستار آمادگی کامل قضایی و امنیتی در راستای تحولات کنونی شده است.

وزیر دادگستری لبنان یادآور شد، میشل عون هرگز قبل از دیدار با سعد الحریری، تصمیمی نمی‌گیرد.

الحریری عصر شنبه در اقدامی غیرمعمول و در حالی‌که در عربستان به‌سر می‌برد، از طریق شبکه تلویزیونی «العربیه» استعفای خود را از نخست‌وزیری اعلام کرد و مدعی شد که احساس می‌کند که لبنان در شرایطی نظیر دوره ترور پدرش قرار دارد و نگران است قربانی یک توطئه تروریستی شود.

این در حالی است که ژنرال «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان روز گذشته اعلام کرد که هیچ نشانه و اطلاعی از وجود یک طرح عملیات تروریستی علیه یکی از دیپلمات‌های این کشور دریافت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز