خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری لبنان:

خواهان گفت‌وگو با عربستان سعودی هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۳۳

رئس‌جمهوری لبنان در تماسی تلفنی با پادشاه اردن، اعلام کرد که لبنان برای جلوگیری از بحرانی‌شدن اوضاع در پی استعفای نخست‌وزیر این کشور، خواهان گفت‌وگو با عربستان سعودی است.

به گزارش ایلنا، منابع لبنانی اعلام کردند «میشل عون» رئیس‌جمهوری‌ لبنان با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، که ریاست نشست‌های اتحادیه عرب را برعهده دارد، درباره راه‌های فائق آمدن به بحران کنونی با عربستان سعودی و از جمله جلوگیری از تشدید آن، گفت‌وگو کرد.

یک منبع لبنانی به روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» گفت که میشل عون در گفت‌وگو با پادشاه اردن، از بحران کنونی ناشی از استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان که به پشتیبانی سعودی صورت گرفته است، سخن گفت.

رئیس‌جمهوری لبنان متذکر شد که او و هم‌پیمانانش در لبنان خواهان دوباره «بحرانی شدن و یا تشدید بحران» در روابط با جریان «المستقبل» و یا عربستان سعودی نیستند.

عون همچنین عنوان کرد که استعفای الحریری را نپذیرفته است به این امید که وی از این تصمیم خود صرف‌نظر کند و همچنین گفت‌وگوها با عربستان سعودی و جریان المستقبل برای جلوگیری از بحرانی‌شدن آغاز شود.

گفته می‌شود رئیس‌جمهوری لبنان از اردن خواسته است برای جلوگیری از تشدید بحران میان لبنان و عربستان سعودی وارد عمل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز