خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد اقلیم کردستان به بغداد، نیروی مشترک به مرزها ارسال کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۲۷

اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که خواستار اعزام مشترک نیروهای کرد و عراقی به مرزهای استراتژیک این منطقه با ترکیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ اقلیم کردستان عراق امروز –پنجشنبه- اعلام کرد که پیشنهاد اعزام مشترک نیروهای کردی و عراقی به مرزهای استراتژیک با ترکیه با حضور نمایندگانی از ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش را ارائه کرده است.

این پیشنهاد چند ساعت پس از آن ارائه شد که نیروهای ارتش عراق، دولت اقلیم کردستان را به تاخیر در تحویل کنترل مرزهای عراق با ترکیه، ایران و سوریه متهم کرده و تهدید کردند  که عملیات نظامی را برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل کردها از سر خواهند گرفت.

وزارت امور پیشمرگه‌های دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این پیشنهاد بخشی از پیشنهاد پنج بندی است که از سوی دولت عراق در تاریخ ۳۱ اکتبر ارائه شده بود است.

دیگر بخش‌های این پیشنهاد شامل آتش‌بس در تمامی جبهه‌ها، ادامه همکاری‌ها در مبارزه علیه داعش و اعزام نیروهای مشترک به مناطق تحت مناقشه است؛ مناطقی که مورد ادعای پیشمرگه‌ها و دولت مرکزی عراق هستند.

این در حالی است که رسانه‌های کردی، دوشنبه گذشته اعلام کرده بودند که ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه درخصوص نحوه اداره‌ کردن مناطق مورد منازعه میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق به صورت مشترک، به توافق رسیده‌اند.  

بر این اساس، مناطقی که درباره استقرار نیروهای مشترک در آنها توافق شده عبارتند از: «المحمودیه»، «شیخان»، «سحیله»، «الخازر»، «فایده»، «الکویر» و «مقلوب» در استان نینوا، که پیش از این تحت کنترل پیشمرگه‌ها بود.

 قرار است نیروهای مشترکی از هر دو طرف به‌همراه سربازان ائتلاف بین‌المللی در گذرگاه‌های مرزی «فشیخابور» و «ابراهیم خلیل» مستقر شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز