خبرگزاری کار ایران

منبع عراقی:

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۸۹

منابع سیاسی عراق از انتخاب قریب‌الوقوع نخست‌وزیر اقلیم کردستان به عنوان رئیس جدید اقلیم خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از کناره‌گیری «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق از این سمت، یک منبع رسمی عراقی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که قرار است «نیچروان بارزانی» پسر برادر مسعود بارزانی قدرت را در این اقلیم به دست بگیرد.

مسعود بارزانی روز گذشته با ارسال نامه‌ای به پارلمان منطقه کردستان عراق تاکید کرد که با پایان دوره ریاستش دیگر در آن حضور نخواهد شد و اقدام به تمدید آن نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که به عنوان یک پیشمرگه و در کنار مردم کردستان عراق باقی خواهد ماند. وی در سال ۲۰۰۵ وطی یک انتخابات غیرمستقیم به سمت ریاست اقلیم کردستان عراق انتخاب شد. چهارسال بعد با شرکت در انتخابات ۷۰ درصد از آرا را کسب کرد و تا به امروز حضورش در این سمت ادامه داشت.

بارزانی با وجود مخالفت بغداد و کشورهای همسایه اقدام به برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق کرد. بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این رفراندوم به جدایی رای آری دادند.

پس از رفراندوم تنش میان اربیل و بغداد بالا گرفت و نیروهای عراقی شهر کرکوک و مناطق اطراف آن را از کنترل نیروهای کرد بازپس گرفتند.

در نهایت روز گذشته پارلمان کردستان عراق برای بررسی شرایط این اقلیم تشکیل جلسه داد و مسعود بارزانی با ارسال نامه‌ای عدم ادامه حضور در این سمت را اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز