خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام آمادگی مسعود بارزانی برای کناره گیری از ریاست اقلیم/ ادامه تحولات کاتالونیای اسپانیا/ رایزنی‌ها تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۱۰۱

جهان در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات قابل توجهی بود، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان از انتشار اسناد محرمانه مربوط به ترور رئیس‌جمهوری پیشین می‌گوید و آینده ریاست رئیس اقلیم کردستان عراق در هاله‌ای از ابهام است. از سوی دیگر رایزنی‌های منطقه‌ای همچنان ادامه دارد و در همین رابطه روسای جمهور روسیه و ترکیه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند

به گزارش ایلنا، منابع امنیتی سومالی از وقوع دو انفجار در موگادیشو و حمله افراد مسلح به مردم این شهر، خبر دادند. در نتیجه این حمله ۱۰ نفر کشته شدند.

-مقام‌های اقلیم کردستان اعلام کردند که «مسعود بارزانی» رییس این منطقه از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

-«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بر موضع کشورش مبنی بر حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق تاکید کرد.

-«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دستور انتشار تمامی اسناد محرمانه باقی‌مانده مربوط به پرونده ترور «جان اف کندی» رئیس‌جمهوری پیشین را صادر خواهد کرد.

- روسای جمهور روسیه و ترکیه شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی بایکدیگر درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه به ویژه سوریه و ادلب، رایزنی کردند.

-وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که تهدید دولت آمریکا در خصوص از بین بردن برجام، می‌تواند تلاش‌ها برای مذاکره با کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای این کشور را به مخاطره بیندازد.

-پارلمان اقلیم کردستان عراق امروز -یکشنبه- جلسه فوق‌العاده‌ای را برای واگذاری اختیارات رئیس این اقلیم برگزار خواهد کرد.

- با تشدید لفاظی‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن، یک پایگاه دولتی کره‌شمالی، آمریکا را به اجرای «اقدامات مجرمانه‌ای در راستای تحریک جنگ خصمانه» متهم کرد.

- یک روزنامه آمریکایی نوشت: « هیچ حضور نظامی و استراتژیکی نمی‌تواند تاثیر و نقش ایران در تحولات منطقه را از بین ببرد.»

- دولت مرکزی اسپانیا پس از انحلال دولت کاتالونیا از سوی نخست‌وزیر، وزرای دولت را به جای مقام‌های کاتالونیا منصوب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز