خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

کره‌شمالی باید سراپا نگران باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۹۵۲

رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع از تهدید قبلی خود علیه پیونگ‌یانگ، گفته شاید به کار بردن اصطلاح «خشم و آتش» به اندازه کافی شدید نبوده و کره‌شمالی «باید سراپا نگران باشد»، اگر به آمریکا و منافعش آسیبی برساند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه گفت که شاید هشدار پیشین او به کره‌شمالی درباره خشم آمریکا و قدرت آتش این کشور، «به قدر کافی شدید نبوده است».

وی دو روز قبل از آن گفته بود که کره‌شمالی بهتر است آمریکا را تهدید نکند و در غیر این صورت با آتش و خشمی مواجه خواهد شد که جهان تاکنون شاهد آن نبوده است. اما پیونگ‌یانگ در این مدت احتمال حمله خود به جزیره گوام در اقیانوس آرام را پیش کشیده، که متعلق به آمریکاست.

دونالد ترامپ، که تعطیلات خود را در نیوجرسی آمریکا می‌گذراند پیش از یک نشست امنیتی با مشاوران ارشد خود، در جمع خبرنگاران بار دیگر به کره‌شمالی هشدار داد که «یا روش خود را اصلاح کند یا مثل چند کشور معدودی که تاکنون گرفتار شده‌اند، به دردسر خواهد افتاد».

وی حاضر نشد در مورد اینکه آیا آمریکا دست به حمله پیشدستانه علیه پیونگ‌یانگ خواهد زد یا نه توضیح بیشتری بدهد. او تنها تاکید کرد که دولتش هرگز چنین مسائلی را علنی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال گفت که آمریکا «البته» مذاکره با کره شمالی را مد نظر خواهد داشت، ولی افزود که مذاکره با این کشور در ۲۵ سال گذشته با موفقیت همراه نبوده است.

او روسای جمهوری پیشین آمریکا را متهم کرد که از واکنش نشان دادن به مشکل کره‌شمالی ناتوان بوده‌اند.

ترامپ درباره تهدید این کشور علیه جزیره گوام گفت حتی اگر تصور حمله هم به ذهن کره‌شمالی خطور کند، آنها باید سراپا نگران باشند.

وی اظهار داشت: «اتفاقی که برای آنها رخ خواهد داد حتی به مخیله‌شان خطور نکرده است.»

پیونگ‌یانگ به تازگی یک موشک بالیستیک قاره‌پیما را با موفقیت آزمایش کرده که به اعتقاد واشنگتن با آن قادر خواهد بود ایالت آلاسکا را در خاک آمریکا هدف قرار دهد.

این رخداد همراه با دیگر آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر آن داشت که تحریم‌های جدیدی علیه آن تصویب کند، اما پیونگ‌یانگ همچنان موضعی تهاجمی در پیش گرفته است.

اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی بر ضد این کشور وضع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز