خبرگزاری کار ایران

ترامپ از روسیه و چین «تقدیر کرد»

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۹۷۷

رئیس‌جمهوری آمریکا از حمایت روسیه و چین از قطعنامه شورای امنیت درباره تحریم‌های کره‌شمالی تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، شورای امنیت سازمان ملل، شنبه به اتفاق آرا و بدون «وتو»، تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی تصویب کرد که قرار است صادرات این کشور را به یک میلیارد دلار محدود کند.

ساعتی پس از تصویب این قطعنامه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر، به رای چین و روسیه به تحریم‌ها علیه کره‌شمالی اشاره کرد و در پستی دیگر تصریح کرد: «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل گسترده‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون علیه کره‌شمالی تصویب شده‌ است.»

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ از همکاری چین و روسیه «تقدیر» می‌کند.

این سخنگو افزود، رئیس‌جمهوری آمریکا از تصویب قطعنامه برای افزایش تحریم‌ها در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر توسط پیونگ‌یانگ ستایش کرده و همکاری روسیه و چین در دستیابی به آن را مورد تقدیر قرار داده‌ است.

در این بیانیه آمده است، ترامپ به همکاری با متحدان واشنگتن در جهت افزایش فشارهای دیپلماتیک و فشارهای اقتصادی بر کره‌شمالی برای جلوگیری از آن‌چه «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده و تهدیدآمیز» کره‌شمالی توصیف شده، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز