خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

حذف اسد اولویت ترامپ است

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۰۷۰

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید که حذف «بشار اسد» از راس قدرت در سوریه از اولویت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «سی‌ان‌ان»، اعلام کرد، برکنار کردن «بشار اسد» از قدرت در سوریه یکی از اولویت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا است.

هیلی گفت: ««در حال حاضر چندین اولویت مطرح است… خارج کردن اسد از قدرت، تنها اولویت نیست. آن‌چه ما قطعا در تلاش برای انجامش هستیم، نابودی داعش است. دوم، ما ایجاد یک سوریه آرام را با حضور اسد، دست‌یافتنی نمی‌دانیم. سوم، باید به نفوذ ایران خاتمه داد و در نهایت به‌سوی یک راه‌حل سیاسی رفت؛ چرا‌که در نهایت این وضعیت (در سوریه) وضعیتی پیچیده است.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: «با حضور اسد، صلح در سوریه محقق نمی‌شود.»

هیلی تاکید کرده از این پس همه‌چیز بستگی دارد به این که «هرکسی» به وقایع سوریه، «چه واکنش نشان خواهند داد» و این‌که «اطمینان حاصل شود به‌سوی ایجاد یک راه‌حل سیاسی و به سوی یافتن صلح در منطقه می‌رویم».

نیکی هیلی این اظهارات را دو روز پس از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه بیان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز