خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

مردم سوریه اسد را نمی‌خواهند!

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۸۷

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد که مردم سوریه دیگر نمی‌خواهند «بشار اسد» به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور باقی بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: «ما خیلی شفاف و صریح گفته‌ایم علاقه‌ای به بشار اسد نداریم و او مدت زمانی است که به مانعی برای صلح در سوریه بدل شده است. آنچه که او بر سر مردم سوریه آورده است مایه انزجار است.»

 وی مدعی شد: «ما فکر می‌کنیم مردم سوریه نمی‌خواهد بشار اسد به ‌عنوان رئیس‌جمهور باقی بماند. اولا، بشار اسد یک جنایتکار جنگی است. او سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه به کار برده است. او مانعی برای صلح است.»

هیلی در خصوص انتقادها از اظهارات برخی از مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره در اولویت نبودن برکناری بشار اسد، گفت: دولت (ترامپ) مجوزی به بشار اسد نداده است، بشار اسد یک مشکل است ولی مشکل بزرگ‌تر از اسد داعش است.»

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و هیلی به خاطر اظهارات پنجشنبه خود با انتقادات زیادی روبه‌رو شده‌اند. آنها تأکید کرده بودند که دیگر برکناری بشار اسد از قدرت اولویت آمریکا نیست بلکه هدف اصلی آمریکا مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز