خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

باید واقعیت سیاسی درباره سوریه را بپذیریم

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۵۷۵

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، درمورد رئیس‌جمهوری سوریه یک واقعیت سیاسی وجود دارد که باید آن را بپذیریم. دولت قبلی آمریکا درباره «بشار اسد» فرصت‌هایی را از دست داد و اکنون باید روی شکست داعش تمرکز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه در تایید اظهارات مقام‌های ارشد دولت آمریکا، که گفته‌اند کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت، دیگر اولویت واشنگتن نیست، گفت که اولویت واشنگتن شکست دادن گروه تروریستی داعش است.

اسپایسر گفت: «در مورد اسد یک واقعیت سیاسی وجود دارد که باید آن را بپذیریم. ما درمورد اسد فرصت‌های زیادی را در دولت قبل از دست دادیم... ما اکنون باید روی شکست دادن داعش تمرکز کنیم. آمریکا اولویت های عمیقی در سوریه و عراق دارد. ما تصریح کردیم که مقابله با تروریسم به خصوص برای شکست دادن داعش، جزو اولویت‌های مهم ما است. به همین علت است که نیروهای ما در ائتلاف جهانی به همراه نیروهای محلی علیه داعش در عراق و سوریه اقدام می‌کنند.  واقعیتی وجود دارد که در دولت قبلی وجود نداشت.»

دولت سابق آمریکا به ریاست «باراک اوباما» طی سال‌های اخیر تلاش می‌کرد تا با روسیه به توافقی دست باید که به کناره‌گیری اسد از قدرت منتهی شود.

این در حالی است که با آمدن «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، موضع آمریکایی‌ها در قبال تحولات سوریه تغییر کرد. ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی قول داده بود به جای تلاش برای سرنگون کردن دولت بشار اسد، به جنگ تروریست‌ها برود.

در همین راستا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در ترکیه، گفت که «مردم سوریه درباره بشار اسد تصمیم خواهند گرفت.»

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل هم پنجشنبه‌شب صریح‌ترین موضع‌گیری را داشت و گفت: «حذف اسد از قدرت، دیگر اولویت واشنگتن نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز