خبرگزاری کار ایران

گشوده شدن نقاط توزیع آب در حلب

مقام‌های سوری ۲۰۰ نقطه برای توزیع آب در حلب گشودند

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «عبدل عزیز بین»،‌ مسئول توزیع آب اعلام کرد که دولت سوریه با کمک موسسات بین‌المللی بیش از ۲۰۰ نقطه برای توزیع آب در غرب حلب گشودند.

وی امروز – دوشنبه – گفت که این نقاط در غرب شهر حلب قرار دارد که از آن منطقه آب به خانه‌ها،‌بیمارستان‌ها و ‌مراکز کمک‌های انسانی فرستاده می‌شود.

حلب از سوی گروه‌های شبه‌نظامی مانند جیش الاسلام،‌ احرار الشام و جبهه فتح الشام که به جبهه النصره نیز معروف است مورد حمله قرار گرفته است. در چند ماه گذشته درگیری‌های شدیدی در این شهر رخ داده که نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان محلی موفق به محاصره گروه‌های بزرگی در مناطق شرقی شده‌اند.

این مقام سوری گفت:«‌از آنجایی که تروریست‌ها آب را بر روی مناطق دمشق و فرات بسته‌اند،‌دولت سوریه با کمک سازمان‌های بین‌المللی حدود 200 نقطه توزیع آب را در این منطقه گشودند. البته تنها ۱۲۰ نقطه در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند و باقی نقاط نیز اگر نیاز پیدا شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

وی همچنین گفت که حدود هزار چاه در حلب حفر شده که این امر مشکل کمبود آب شرب را برطرف می‌کند.

سازمان‌های بشردوستانه در حال فرآهم آوردن غذا و مواد مورد نیاز برای ساکنان حلب هستند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون در جنگ داخلی به سر برده است و نیروهای وفادار به «بشار الاسد»،‌رئیس‌جمهوری این کشور در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند.    ‌

 

 

کد خبر : ۴۰۵۸۴۸