خبرگزاری کار ایران

سنتکام شلیک موشک‌های بالستیک از سوی یمن را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۶۰

فرماندهی مرکزی آمریکا پرتاب چندین موشک بالستیک ضد کشتی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن از سوی نیروهای یمنی را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز –چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری ایکس تایید کرد که نیروهای یمن چندین موشک بالستیک ضد کشتی را در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن پرتاب کردند.

در این بیانیه آمده است: «حوثی‌ها ۶ فروند موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت جنوب دریای سرخ و خلیج عدن پرتاب کردند».

در ادامه تاکید شده است: «۳ فروند از این موشک‌ها  ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه بامداد کشتی استار ناسیا حامل کالاهای یونانی  را هدف قرار داد که با پرچم جزیره مارشال قصد عبور از خلیج عدن را داشتند. وقوع انفجار در نزدیکی کشتی باعث خسارات جزئی شد اما تلفات جانی نداشت».

فرماندهی مرکزی آمریکا افزود: «یک موشک دیگر نیز ساعت دو بامداد به آب‌های نزدیک کشتی سقوط کرد که هیچ خسارتی به همراه نداشت و ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد نیز کشتی یو اس اس لابون که در نزدیکی کشتی استار ناسیا فعالیت می کند، سومین موشک بالستیک ضد کشتی را رهگیری و سرنگون کرد». 

در پایان بیانیه آمده است: «احتمالا سه موشک ضد موشکی باقیمانده یک کشتی باری متعلق به بریتانیا با پرچم باربادوس که در جنوب دریای سرخ فعالیت می‌کرد، را این سه موشک در آب های نزدیک به کشتی سقوط کردند و هیچ خسارتی به همراه نداشتند. کشتی مورنینگ تاید به مسیر خود ادامه می‌دهد و هیچ خسارت مادی و جانی ندیده است». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز