خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه قطر:

بستن دفتر حماس در دوحه امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۱۰

وزارت خارجه قطرتاکید کرد که امکان تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، «ماجد بن محمد الانصاری»، سخنگوی وزارت خارجه قطر  تاکید کرد که کشورش قصد ندارد دفتر حماس را در دوحه به دلیل اهمیت آن در پایان دادن به درگیری تعطیل کند.

الانصاری با تاکید بر اهمیت مذاکرات با هدف آزادسازی گروگان‌ها در غزه و تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از تشدید تنش گفت: «بستن دفتر حماس در قطر در مرحله کنونی ممکن نیست».

وی تاکید کرد: «دفتر حماس در دوحه به عنوان کانال ارتباطی‌ نقش بسیار مهمی در مقابله با تنش‌هایی که در سپتامبر رخ داد، ایفا کرده است، مذاکرات قطر با حماس منجر به کاهش تنش تنها دو هفته پس از آغاز موج درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شد».

الانصاری بر اهمیت باز نگه داشتن این کانال برای کمک به حل و فصل درگیری کنونی فلسطین و اسرائیل تاکید کرد و گفت: «این تنها راهی است که به ما فرصت میانجی‌گری برای آزادی گروگان‌ها و تضمین بازگشت ایمن آنها به خانواده هایشان را می‌دهد». 

وی گفت:‌ «تا زمانی که این کانال ارتباطی در برقراری صلح بین دو طرف مهم است، نمی‌توان اجازه داد از بین برود».

الانصاری در پایان گفت که ادامه عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه تلاش‌های دوحه برای آزادی گروگان‌های اسیر شده در غزه را بسیار پیچیده کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز