خبرگزاری کار ایران

طرح روسیه برای باز کردن دفتر نمایندگی در قدس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۴۶۲

سفارت روسیه در تل آویو از قصد این کشور برای افتتاح دفتر نمایندگی در قدس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸، روسیه پس از تلاش‌های فشرده طی سال‌های گذشته برای حل و فصل اختلافات ملکی و اختلاف بر سر مالکیت یک قطعه زمین در قدس در حال دستیابی به تفاهم با طرف اسرائیلی برای ایجاد نمایندگی رسمی دیپلماتیک در این شهر است. 

سفارت روسیه در تل آویو روز گذشته –جمعه- از امضای توافقنامه‌ای با شهرداری قدس برای شفاف سازی مرزها و مساحت قطعه زمین متعلق به روسیه در قدس غربی خبر داد که شامل تفاهم‌هایی درباره ایجاد نمایندگی رسمی دیپلماتیک روسیه در این شهر می‌شود. 

در بیانیه این سفارت آمده است: «فدراسیون روسیه توافقنامه حل و فصل اختلافات و پروتکل‌های آن را در خصوص شفاف سازی مرزها و مساحت قطعه زمین روسیه در غرب قدس با کمک سفارت روسیه و وزارت خارجه اسرائیل امضا کرد».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «امضای این اسناد نتیجه یک روند طولانی مدتی است که توسط وزارت خارجه روسیه آغاز شد».

«الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افتتاح دفتر نمایندگی سفارت روسیه در قدس را یک دستاورد سیاسی و عامل تقویت جایگاه قدس دانست و گفت: «مذاکرات شهرداری قدس و طرف روسی درباره قطعه زمینی که در تقاطع خیابان‌های شاه جورج و معلوت واقع شده است به دستور دولت اسرائیل انجام شد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز