خبرگزاری کار ایران

گوترش:

هدف ما پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۴۵۶

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که چرخه خشونت مرگبار در سرزمین‌های اشغالی رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل طی سخنرانی خود در برابر کمیته حقوق مردم فلسطین در سازمان تاکید کرد که وضعیت قدس را نمی‌توان با اقدامات یک‌جانبه تغییر داد و اهداف ما همچنان پایان دادن به اشغال اراضی فلسطینی و دستیابی به راه حل دو کشوری است.

گوترش در این سخنرانی بر وضعیت درگیری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تشدید تنش‌ها، تسریع چرخه خشونت‌های مرگبار و بن‌بست در روند صلح تمرکز کرد.

وی نسبت به گزارش‌های دریافتی از عملیات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و درگیری های متعاقب آن که منجر به کشته شدن ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۸۰ تن دیگر شد، ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۵ بوده است. در دو ماه اول سال جاری نیزخشونت‌ها بی‌وقفه تشدید شد. در سراسر کرانه باختری اشغالی و غزه خشم و ناامیدی بر همه جا حاکم شده است». 

گوترش با تاکید بر اینکه با اقدامات یک‌جانبه نمی‌توان وضعیت قدس را تغییر داد، بر لزوم حفظ ترکیب جمعیتی، ویژگی تاریخی شهر و وضعیت فعلی اماکن مقدس در آن با توجه به نقش پادشاهی اردن تاکید کرد. 

وی نسبت به اقدامات تنبیهی اخیر اسرائیل علیه تشکیلات خودگردان پس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در باره ماهیت اشغالگری است، به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد که چنین اقداماتی خطر بی‌ثباتی تشکیلات خودگردان فلسطین در بحبوحه بحران مالی آن و عدم توان ارائه خدمات به مردم را به همراه دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز