خبرگزاری کار ایران

سفارت روسیه:

واشنگتن به دنبال حذف مسکو از تجارت مواد غذایی در جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۴۶

سفارت روسیه در واشنگتن تاکید کرد که آمریکا به دنبال دور کردن مسکو از تجارت مواد غذایی در جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه مسکو مبنی بر ممانعت از صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین صحت ندارد و مطابق با واقعیت نیست.

در این بیانیه تاکید شده است که ایالات متحده از این طریق در تلاش است تا بازار تجارت کشاورزی را در جهان بازتوزیع کند.

در ادامه آمده است: «اتهامات آمریکا مبنی بر ممانعت روسیه از صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین از طریق دریا قابل بررسی نیست. مشخص است که مقامات کی‌یف به طور ویژه مسئول این موضوع هستند، زیرا آنها آب‌های دریای سیاه در مقابل بنادر اوکراین را مین‌گذاری کرده‌اند. ما چنین اظهاراتی از سوی ایالات متحده  را شاهدی بر تلاش این کشور برای توزیع مجدد بازار تجارت محصولات کشاورزی در جهان و تلاش برای حذف روسیه از تجارت مواد غذایی می‌دانیم».

سفارت روسیه تاکید کرده است که واردکنندگان به دلیل تحریم‌های آمریکا و اختلال در زنجیره عرضه با مشکلات فراوانی در تهیه محصولات کشاورزی مواجه هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «واشنگتن برای تحقق این اهداف، فعالانه از تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی با هدف جلوگیری از همکاری تجاری و اقتصادی کشورمان با جهان خارج استفاده می‌کند و آماده تضعیف بیشتر زنجیره‌های عرضه است. در نتیجه، کشورهای واردکننده در تامین محصولات کشاورزی با مشکلات بسیاری مواجه هستند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز