خبرگزاری کار ایران

هشدار سفارت روسیه درباره انتقال تسلیحات نظامی آمریکا به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۸۵

سفارت روسیه در واشنگتن هشدار داد که انتقال سیستم‌های توپخانه‌ای آمریکا به اوکراین منجر به تشدید تنش می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ریا نووستی، سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرام هشدار داد‌ که انتقال سیستم‌های توپخانه‌ای آمریکا به اوکراین می‌تواند منجر به تشدید تنش شود.

در این بیانیه آمده است: «دولت بی‌مسئولیتی خود را در مورد انتقال سیستم‌های توپخانه دوربرد به اوکراین نشان می‌دهد. اگر نیروهای مسلح اوکراین از این سیستم‌ها برای حمله به روسیه استفاده کنند، خطر اصلی تشدید درگیری است. این منطقه مملو از عواقب غیر‌قابل پیش‌بینی است».

این بیانیه می‌افزاید که واشنگتن تهدید آشکار سقوط سلاح‌های مدرن با دقت بالا به دست افراط‌گرایان، تروریست‌ها و باندهای اوکراینی نه در خاک این کشور بلکه در خارج از کشور را نادیده می‌گیرد.

همچنین تاکید شده است که انتقال گسترده تسلیحات، تجهیزات نظامی و مهمات به رژیم کی‌یف نشان‌دهنده کنار گذاشتن اصول بین‌المللی خویشتن‌داری توسط ایالات متحده است که هنگام انتقال محصولات نظامی به مناطق درگیری ترویج می‌کند‌.

سفارت روسیه در آمریکا تصمیم واشنگتن برای انتقال چهار فروند بالگرد «ام آی- ۱۷» ساخت روسیه به کی‌یف را نقض آشکار تعهدات آمریکا در قبال مسکو توصیف و تاکید کرد که این انتقال نقض قانون موافقت روسیه برای استفاده از این بالگردهاست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز