خبرگزاری کار ایران

دیمیتری کولبا:

چشم‌انداز روشنی برای پیوستن اوکراین به ناتو در آینده نزدیک وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۸۱۸

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که هیچ چشم‌انداز روشنی در آینده برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری کولبا»، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که هیچ چشم‌اندازی در آینده قابل پیش‌بینی برای موافقت کشورهای ناتو با پیوستن کشورش به این ائتلاف مشاهده نمی‌کند.

کولبا امروز- دوشنبه گفت: «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای نمی‌بینم دال بر اینکه ناتو سیاست عملی خود را در مورد عضویت اوکراین در این پیمان نظامی تغییر دهد. این بدان مفهوم است که من انتظار دارم ناتو در آینده نزدیک همچنان تاکید کند که درها باز است و تصمیم اجلاس بخارست همچنان پابرجاست. البته اوکراین در مسیر ادغام یورو-آتلانتیک باقی خواهد ماند، اما من این امکان را نمی بینم که ناتو نیز مانند اتحادیه اروپا در آینده نزدیک موضع خود را تغییر دهد و اقدام ملموسی برای اطمینان از پیوستن اوکراین به این ائتلاف انجام دهد».

وی گفت: «هیچ جایگزینی برای ادغام کامل اوکراین در غرب وجود ندارد. طبیعتا مقصود از غرب پیمان ناتوست و اکنون موضوع به این ائتلاف بستگی دارد».

کولبا تصریح کرد که مقام‌های اوکراین ارائه ضمانت‌های امنیتی از سوی کشورهای غربی برای کشور را به عنوان جایگزینی برای پیوستن به ناتو در نظر نمی‌گیرند.

 وی گفت: «این یک جایگزین نیست، بلکه برای پر کردن خلأ از هم اکنون تا لحظه‌ای است که اوکراین به عضویت مکانیسم امنیت جمعی در آید. این یک جایگزین نیست، هیچ جایگزینی وجود ندارد. جنگ ما در حال حاضر ادامه دارد. ما چون می‌دانیم که ناتو فردا یا پس فردا ما را به عنوان عضو نمی‌پذیرد، موضوع ضمانت‌های امنیتی را مطرح کردیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز