خبرگزاری کار ایران

توقیف دارایی‌های رئیس‌جمهوری سابق اوکراین به اتهام «خیانت بزرگ»

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۵۹۷

دستگاه قضایی اوکراین با صدور حکمی مجوز توقیف اموال و دارایی‌های رئیس جمهوری سابق این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دستگاه قضایی اوکراین با صدور حکمی مجوز توقیف اموال و دارایی‌های «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری سابق این کشور را صادر کرد.

دفتر دادستانی عمومی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس حکم دادگاه، دارایی‌های پترو پروشنکو در چارچوب تحقیقات پرونده‌ای قضایی به‌ اتهام «خیانت بزرگ» توقیف می‌شود.

پروشنکو که اکنون ۵۶ سال دارد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی زمام دستگاه اجرایی در اوکراین را در دست داشت و در آخرین انتخابات، از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری فعلی شکست خورد.

وی متهم است که تسهیلاتی را در زمینه فروش زغال سنگ برای شرکت‌هایی در شرق اوکراین که تحت کنترل جدایی‌طلبانِ تحت حمایت روسیه هستند، فراهم کرده است.

در بیانیه دادستانی عمومی اوکراین آمده است: «دادگاه تصمیم به توقیف دارایی‌های فرد مظنون در این پرونده گرفته که اموال غیرمنقول و سهام وی در شرکت‌ها را شامل می‌شود».

پترو پروشنکو که در حال حاضر خارج از کشور به سر می‌برد هنوز در خصوص این حکم اظهار نظر نکرده است؛ وی اما وعده داده که روز هفدهم ژانویه به اوکراین بازگردد.

رئیس‌جمهوری سابق اوکراین بارها دست داشتن در هرگونه «خیانت» را رد کرده و جانشین خود، ولودیمیر زلنسکی را به دسیسه‌چینی قانونی و رقم زدن مشکلات قضایی برای وی متهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز