خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در بغداد:

واشنگتن تمایلی به تنش با تهران ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۵۸۲

سفیر آمریکا در بغداد اظهار داشت که واشنگتن تمایلی به تنش با ایران به‌ویژه در عراق ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد اظهار داشت که واشنگتن تمایلی به تنش با تهران به‌ویژه در عراق ندارد.

خبرگزاری «ناس نیوز» عراق از دیدار «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد و یکی از فرماندهان ائتلاف بین‌المللی با محوریت وضعیت سیاسی، امنیتی و امنیت انتخابات آتی عراق خبر داد.

سفیر آمریکا در این دیدار مدعی شده است که کشورش از هرگونه تلاش دیپلماتیک که به بازگردانی روابط طبیعی با ایران منجر شود، استقبال می‌کند و واشنگتن تمایلی به تنش با ایران به‌ویژه در عراق ندارد.

متیو تولر شامگاه سه‌شنبه نیز در گفت‌و‌گو با شبکه «العراقیه» اظهار داشته بود که ما روابط عادی میان ایران و عراق را تشویق کرده و به دنبال ایجاد مشکل بین عراق و ایران نیستیم.

تولر همچنین مدعی شده بود که آمریکا قاطعانه از تلاش عراق برای توسعه روابط با همسایگان خود حمایت می‌کند؛ به ویژه این‌که برخی کشورهای همسایه به دلیل این برداشت که بغداد در کنار تهران قرار دارد، حمایت خود را از عراق متوقف کردند.

وی با تکرار برخی ادعاها گفت که حضور نظامیان آمریکا در عراق، به درخواست این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز