خبرگزاری کار ایران

ائتلاف فتح عراق:

اظهارات سفیر آمریکا در بغداد مداخله آشکار است/ دولت باید تولر را احضار کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۰۹۵

ائتلاف فتح روز گذشته -دوشنبه- اظهارات اخیر سفیر آمریکا در بغداد درباره ادامه حضور نیروهای نظامی کشورش در عراق را مداخله آشکار در امور امنیتی و سیاسی این کشور برشمرد و خواستار احضار وی از سوی دولت و بیان مراتب اعتراض آن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه،‌ ائتلاف فتح روز گذشته -دوشنبه- اظهارات اخیر «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد را مداخله آشکار در امور امنیتی و سیاسی عراق برشمرد و از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور خواست که وی را احضار و مراتب اعتراض بغداد را به او اعلام کند.

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: «پارلمان، اظهارات تولر درباره باقی ماندن نیروهای نظامی آمریکا در عراق را حتی در صورت مخالفت دولت این کشور، رد می‌کند». 

وی تأکید کرد که این اظهارات، نقض حاکمیت عراق و تحریک‌آمیز است و باید برای حفظ حاکمیت کشور به صورت دیپلماتیک به آن پاسخ گفت.

بلداوی در ادامه افزود: «تولر حق دخالت در امور امنیتی و سیاسی عراق را ندارد و کار او فقط محدود به نمایندگی دیپلماتیک است».

وی از عبدالمهدی خواست که تولر را در سریع‌ترین زمان ممکن احضار و یادداشت اعتراض‌آمیز  خود را برای کاهش تخلفات آمریکا که به دنبال تسلط بر عراق است، تسلیم وی کند. 

سفیر آمریکا در بغداد یکشنبه گذشته تأکید کرد که حضور نیروهای کشورش در عراق به درخواست مقام‌ها و فرماندهان عراقی بوده و این  نیروها حتی با تغییر این درخواست باز هم در عراق باقی خواهند ماند. 

«جاسم البیاتی» یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون در عراق، سفیر آمریکا در بغداد را به اختلاف‌افکنی بین تشکل‌های سیاسی و دخالت آشکار در امور عراق متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز