خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

فعالیت بدنی در استان بوشهر ضعیف است / رتبه نخست بوشهر در مصرف قلیان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۳۳

در استان بوشهر ۱۱.۸۳ درصد مردم شهرنشینی و ۶.۲۱ درصد مردم روستایی قند خون بالاتر از حد طبیعی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فعالیت بدنی در استان بوشهر ضعیف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رئیسی، صبح پنجشنبه، در نشست شورای سلامت استان بوشهر اظهار داشت: سه عامل عمده و بسیار مهم مرگ و میر در کشور به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح و حوادثو سرطان‌ها است.

وی با اشاره به مرگ سه هزار و ۷۵۴ نفر در سال گذشته، خاطرنشان ساخت: تعداد یک‌هزار و ۶۰۰ نفر زن و دو هزار و ۱۰۰ نفر مرد بودند و بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۰ درصد، حوادثبا ۱۳ درصد و سوانح با ۱۱ درصد دارای بیشترین فراوانی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دخانیات، چاقی، چربی، استرس، تغذیه نامناسب را به عنوان عوامل قابل تغییر در مرگ و میر عنوان کرد و گفت: عوامل خطر غیر قابل تغییر در بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان، سابقه خانوادگی، سن بالا است.

وی با بیان اینکه کنترل عوامل خطرآفرین می‌تواند ۸۰ درصد مرگ و میرها را پیشگیری کند، خاطرنشان ساخت: در استان بوشهر ۱۱.۸۳ درصد مردم شهرنشینی و ۶.۲۱ درصد مردم روستایی قند خون بالاتر از حد طبیعی دارند.

رئیسی با اشاره به بالابودن میانگین دیابت در استان بوشهر به نسبت میانگین کشوری، تاکید کرد: استان بوشهر در زمینه چربی خون نیز وضعیت بدتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

وی به وضعیت نامناسب مردم استان بوشهر در زمینه فعالیت بدنی اشاره کرد و بیان داشت: کم تحرکی در میان روستائیان استان نیز دیده می‌شود و استان بوشهر از نظر فشار خون نیز از استان های اول کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به رتبه نخست استان بوشهر در زمینه مصرف قلیان اشاره کرد و اذعان داشت: جمعیت شهری استان با مشکل چاقی روبرو است و وضعیت خوبی ندارد ولی در روستاها وضعیت بهتر است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تدوین برنامه جامع برای مبارزه با دخانیات در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: طرح سلامت بانوان ایرانی(سبا) هم در استان بوشهر در دست اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز