خبرگزاری کار ایران

کرکره اتوماتیک، جک بازویی و کرکره برقی چه کاربردهایی دارند؟

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۰۵۳

اگر به دنبال یک درب برقی مناسب یا کرکره اتوماتیک هستید بهتر است با کارشناسان حرفه ای مشورت کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت دیاکو است. با مراجعه به این سایت می توانید با مهندسان با تجربه مشورت کرده و محصول مناسب خود را تهیه کنید.

کرکره اتوماتیک یا کرکره برقی سازه هایی مدرن هستند که در دنیای پیشرفته امروزی به خوبی جای خود را پیدا کرده اند. کرکره ها جایگزینی برای درب های ورودی هستند که می توان آنها را از راه دور باز یا بسته کرد. این سازه هایِ کاربردی و پرطرفدار، در مکان هایی مانند فروشگاه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله تلاش می کنیم شما را با برخی از سازه های پرکاربردِ امروزی مانند کرکره برقی و جک بازویی آشنا کنیم.

کرکره اتوماتیک و کاربرد های آن

اگر بخواهیم خیلی ساده به تعریف کرکره برقی بپردازیم باید بگوییم که این سازه همان کرکره هایِ قدیمی است که بسیاری از مغازه های قدیمی از آن استفاده می کردند. با پیشرفت صنعت و کاهش دخالت قدرت فیزیکی انسان، کرکره ها برقی شدند. کرکره های امروزی با یک موتور الکتریکی و قدرت برق کار می کنند. قدرت فیزیکی جای خود را به فشار یک دکمه ریموت داده است. افراد بسیاری برای راحتی و امنیت خویش اقدام به نصب کرکره اتوماتیک می کنند. به عبارتی دیگر راحتی شما در ایجاد ایمنی بیشتر با به کاربردن نیروی کمتر است.

علاوه بر استفاده کرکره برقی در مغازه ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک، این سازه برای پارکینگ ها و مراکز صنعتی و تجاری نیز کاربرد دارد. علاوه بر مزایایی که گفتیم، کرکره اتومات دارای خصوصیات دیگری هست که به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم.

  • همانطور که گفتیم امنیت و ایمنی بیشتر یکی از اهداف اصلی کرکره برقی است.

  • از آن جایی که مقاومت و دوام کرکره برقی در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالا است در هر اقلیمی قابل استفاده است.

  • یکی از خصوصیات کرکره اتوماتیک قابلیت باز و بسته شدن دستی آن است. در هنگام قطعی برق، می توانید به صورت دستی آن را باز و بسته کنید.

  • این سازه نیازی به قفل کردن ندارد. شما می توانید با اطمینان خاطر بدون قفل کردن مغازه تان، به خانه بروید.

ساخت کرکره برقی

کرکره برقی مانند بیشتر سازه های صنعتی با اجزای مختلفی ساخته می شود. کیفیت اجزا در عملکرد این محصول تاثیر مستقیم دارد. برای مثال به کاربردن تیغه با کیفیت، در دوام کرکره تاثیر مستقیم دارد.

کرکره اتوماتیک، جک بازویی و کرکره برقی چه کاربردهایی دارند؟

هنگامی که بین درب و ویوی ساختمان هماهنگی وجود داشته باشد، در چشم افراد خوشایند به نظر می آید. این تنوع رنگ و طرح مورد توجه بسیاری از طراحان و سازندگان قرار گرفته است. در بخش بعدی می خواهیم به شرح اجزای کرکره برقی و خصوصیات آن بپردازیم.

اجزای کرکره اتومات

برای انتخاب مکان مورد استفاده کرکره برقی لازم است به اجزای آن دقت کنید. برای مثال هر تیغه ای برای همه توان های موتور مناسب نیست. برای انتخاب تیغه ای از جنس آلومینیوم باید به جنس، وزن و ابعاد آن دقت داشته باشد که متناسب با توان و نیروی موتور انتخابی شما باشد.

تیغه کرکره اتومات، جنس های مختلفی می تواند داشته باشد. انواع تیغه ها برای کرکره اتومات می تواند از جنس آلومینیوم، شفاف یا پلی کربنات، پانچ دار، دارای فوم، رول گیتر و فوم دار گالوانیزه باشد. لازم است بدانید تیغه، مهمترین جزء کرکره اتوماتیک است. طول عمر و میزان عملکرد سازه را با کیفیت تیغه کرکره می سنجند. پر فروش ترین نوع از تیغه های کرکره اتومات از نوع آلومینیوم 80 میلیمتری است که با کیفیت های مختلف وجود دارد.

تفاوت دیگری که در کیفیت انواع کرکره برقی موثراست، موتور به کار رفته در کرکره اتومات است. برای کرکره اتوماتیک سه نوع ساختار موتور طراحی شده است که به شرح آن ها در قسمت بعدی می پردازیم.

انواع کرکره برقی از نظر ساختار موتور

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، برای کرکره ها سه نوع موتور طراحی شده است که پر کاربردترین آن از نوع توبلار (TUBULAR) است. از این نوع موتور برای فروشگاه ها و مغازه های با دهانه کوچک و کم رفت و آمد استفاده می کنند.

دو نوع دیگر از انواع موتور کرکره برقی موتور ساید  (SIDE)و موتور سنترال(CENTRAL)  است. موتور ساید برای مکان هایی با ابعاد بزرگ و پر رفت و آمد مناسب است. موتور سنترال را نیز می توانید برای مکان های شلوغ و پر تردد به کار ببرید.

از آن جایی که این دو موتور سانترال و ساید با ولتاژهای 24 و 240 ولت کار می کنند، می توان از آنها برای مکان هایی که وجود برق اضطراری، ضروری است استفاده کرد. جالب است بدانید مدل 24 ولت موتور ساید و سانترال برای استفاده از شرایط قطعی برق طراحی شده است. مدل 24 ولت موتور ساید را موتور کرکره اتومات با USB نیز می شناسند.

یکی از معایبی که به موتور ساید وارد است سرعت پایین آن است. که این سرعت کم به دلیل داشتن گیربکس پرقدرت است. موتور ساید برای مکان هایی که به سرعت بالا نیاز است، مناسب نیست. البته ناگفته نماند که امروزه موتور ساید با سرعت بالا طراحی شده که تغییراتی در مدل اولیه آن به وجود آورده است.

جک بازویی و موارد استفاده از آن

جک بازویی که به جک پارکینگ نیز معروف است بر روی درب های برقی لولایی نصب می شود. این محصول که بیشتر برای پارکینگ مراکز اداری و تجاری و همینطور درب ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز انسان به استفاده از قدرت فیزیکی برای باز و بسته شدن درب را مرتفع می کند.

کرکره اتوماتیک، جک بازویی و کرکره برقی چه کاربردهایی دارند؟

شما به راحتی می توانید با استفاده از این بازوها و فشار دادن دکمه ریموت، درب برقی را باز و بسته نمایید. یک از ویژگی های مهم جک بازویی، امکان نصب آن بر روی درب های قدیمی پارکینگ است. در صورت تمایل شما می توانید به راحتی درب منزل یا پارکینگ خود را برقی کنید. لازم به ذکر است که درب پارکینگ باید روان و تراز باشد وگرنه قبل از نصب جک، باید آن را تعمیر کنید.

بهترین مارک جک پارکینگ

جک پارکینگ مانند هر سازه دیگری دارای کیفیت های مختلف با برندهای متفاوت است. در ایران علاوه بر جک بازویی ایرانی، انواع مارک های خارجی نیز برای جک در بازار موجود است.

مارک جک بازویی پروتکو (Proteco)، فک (FAAC) و فادینی (FADINI) 3 تا از معروفترین برندهای این محصول در ایران هستند. به عنوان مثال مارک جک پارکینگ فک سابقه ای طولانی در ایران دارد. سه برند مذکور و برخی دیگر از مارک های جهانی با پشتیبانی و گارانتی خوب برای انتخاب جک بازویی، مناسب هستند. باید خاطر نشان کرد که برندهای معروف جک پارکینگ، نمونه های تقلبی بسیاری در بازار دارند. برخی از مارک های جک پارکینگ ایرانی نیز مانند سوزوکی، سیماران، الکتروپیک یوتاب، تابا، و پرایم از برندهای معروف کشور ما هستند.

قیمت جک بازویی به میزان قابلیت آن در باز و بسته کردن درب ها دارد. مسلما قیمت جک پارکینگی که توان جابجایی درب های سبک را دارد ارزان تر است. هر چه مقدار توان جا به جایی جک بالاتر باشد کیفیت آن بالاتر و معمولا قیمت آن نیز بیشتر می شود.

کرکره اتوماتیک، جک بازویی و کرکره برقی چه کاربردهایی دارند؟

جک های پارکینگ را از لحاظ کارکرد به سه دسته تقسیم می کنند. این سه نوع شامل: جک های پارکینگ پنوماتیک، جک های پارکینگ هیدرولیک، جک های بازویی الکترومکانیکی است.

کرکره اتوماتیک، جک بازویی و کرکره برقی چه کاربردهایی دارند؟

جمع بندی

اگر به دنبال یک درب برقی مناسب یا کرکره اتوماتیک هستید بهتر است با کارشناسان حرفه ای مشورت کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت دیاکو است. با مراجعه به این سایت می توانید با مهندسان با تجربه مشورت کرده و محصول مناسب خود را تهیه کنید.

دیاکو با ارائه محصولاتی زیبا به شما در بهینه سازی مصرف سوخت نیز به میزان مصرف سوخت کشور یاری رسانده است. این مجموعه با داشتن کادری حرفه ای به معرفی ابتکارات مهندسی و روش های نوین پرداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز